سید ابراهیم رئیسی نظارت بر بازار و فرآیند تولید تا توزیع کالا‌های اساسی و اقلام مورد نیاز مردم را ضروری دانست و تاکید کرد هرچه این روند شفاف‌تر باشد، راه برای سوداگران و دلالان و مفسدان اقتصادی بسته خواهد شد. او با اشاره به «نقش نظارت و شفافیت در کاهش قاچاق» به وزیر جدید صمت متذکر شد که کد رهگیری و سامانه‌های شفاف‌سازی چرخه تولید و تامین تا توزیع و مصرف کالا‌ها را فعال کند تا مردم نسبت به خرید کالا‌های مورد نیازشان به قیمت واقعی اطمینان حاصل کنند.

رئیس دستگاه قضا «امیدآفرینی» را راهبرد اساسی امروز نظام عنوان و تصریح کرد: مردم اظهار عجز و القای ناتوانی مسوولان در حل مشکلات کشور را نمی‌پذیرند و خواستار همت و کار و تلاش آنها برای گره‌گشایی از امور هستند. رئیسی در همین راستا متذکر شد: دشمن به دنبال القای یأس و ناکارآمدی است و در این شرایط هر مسوولی در قوه مجریه یا دستگاه قضا و هر صاحب منصبی که با اقدام و عمل خود در جامعه امید ایجاد کند، در جهت راهبرد اساسی نظام حرکت می‌کند.

کوچه‌ها و محلات جولانگاه اشرار نباشد

رئیس قوه‌قضائیه در ادامه این جلسه با بیان اینکه نیرو‌های انتظامی باید مقتدرانه در برابر اشرار، سارقان و زورگیران ظاهر شوند، گفت: ناجا اجازه ندهد این افراد با کوچک‌ترین شرارتی در سطح شهر یا حاشیه شهرها، کوچه‌ها و محله‌ها را برای زن و بچه مردم ناامن کنند. رئیسی تاکید کرد: ارفاقات قانونی که در برخی مجازات‌های قضایی در نظر گرفته شده، شامل افراد جسور، شرور و مجرمان سابقه دار نمی‌شود.

پیگیری حقوق جانباختگان هواپیمای اوکراینی

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام بهرامی، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از انجام مراحل تخصصی بررسی‌ها در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داده و گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برای بررسی دقیق‌تر پرونده، اقدام به شبیه‌سازی حادثه نیز کرده است. او افزود: آنچه در حال حاضر لازم است به‌صورت جدی از سوی دولت پیگیری و اجرا شود، موضوع پرداخت غرامت به خانواده‌های حادثه دیده است که با وجود پیگیری‌های این سازمان هنوز محقق نشده است. رئیس قوه قضائیه نیز تبیین دقیق ابعاد و زوایای حقوقی مسأله برای خانواده‌های جانباختگان در این سانحه هوایی را در اطمینان بخشی به آنها نسبت به تلاش دستگاه قضا برای پیگیری حقوقشان موثر دانست و نسبت به پیگیری موضوع پرداخت غرامت به خانواده‌های آسیب دیده در جلسه مسوولان عالی قوا تاکید کرد.