به گزارش «ایرنا»، علی ربیعی افزود: البته وزارت نفت همه تلاش خود را برای فروش نفت به‌کار بسته است و ما دست روی دست نمی‌گذاریم و قطعا تلاش خود را انجام می‌دهیم و اتفاقا این تلاش‌ها برای فروش نفت در دوران تحریم چند برابر شده است. اما با توجه به اینکه سیاست ما انتشار اطلاعات اینچنین در شرایط جنگ اقتصادی نیست آمار دقیق‌مان را ارائه نخواهیم کرد. بنابراین شما قطعا نباید به این آمارها توجه کنید.

تکذیب ایجاد راه ارتباطی با آمریکا

ربیعی در ادامه این نشست تاکید کرد: من این ادعا که از ایران خواسته شده راه ارتباطی و گفت‌وگوی حداقلی با آمریکا ایجاد کند را تایید نمی‌کنم. با چنین اقدامات سرکشانه‌ از سوی ایالات‌متحده، داشتن چنین نیتی جای تردید دارد. ما این تردید را به کشورهای دوست خودمان هم انتقال داده‌ایم و همه این کشورها به خوبی اطلاع دارند که نه ایران، بلکه این رژیم آمریکاست که مسیر دیپلماسی را به سمت زورگیری ناامن‌کننده تغییر داده است.

تکذیب تخلیه برخی روستاها در مناطق مرزی

سخنگوی دولت درباره تخلیه برخی روستاها در مناطق مرزی غربی کشور گفت: در این روستاها نه اقدام به تخلیه صورت گرفته و نه اصلا درگیری رخ داده است. به هیچ روستایی اعلام نشده که اهالی آن به نقطه دیگری منتقل شوند و از اساس مطالب نادرست است.  ربیعی در ادامه درباره طرح فروش اوراق سلف نفتی گفت: این طرح از دستور کار دولت خارج نشده است.  وی در واکنش به انتقاد برخی مخالفان و فشار به دولت و رئیس‌جمهوری گفت: مشکل ما و بیان آقای رئیس‌جمهوری این بوده که عده‌ای اصلا جنایات واشنگتن را نمی‌بینند و فقط بلدند انگشت را به سمت پاستور بگیرند.