پس از ماجرای ودیعه مسکن نمایندگان و خودروی دناپلاس، این سومین موضوعی است که به یکی از حواشی بزرگ مجلس یازدهم تبدیل شد و بازتاب‌های منفی بسیاری به‌دنبال داشت. البته شهلا میرگلوبیات، مدیر کل سلامت مجلس درباره تخصیص این تعداد واکسن آنفلوآنزا به داروخانه وابسته به مرکز بهداشت مجلس گفت که این اقدام «مطابق روال سال‌های گذشته صورت گرفت» و «با توجه به نزدیک شدن فصل پاییز و لزوم پیش‌بینی لازم جهت این امر، تعداد ۱۵۰۰ واکسن از سوی سازمان غذا و دارو به داروخانه مجلس شورای اسلامی تخصیص داده شد».

او در ادامه توضیحات خود گفت: با اینکه واکسن‌های تخصیص داده شده به این مرکز بهداشت مشابه دیگر مراکز درمانی صرفا در زمانی که وزارت بهداشت اعلام کند و صرفا مورد استفاده برای افرادی قرار می‌گرفت که مطابق با دستورالعمل وزارت بهداشت تعیین می‌شود به‌رغم اینکه روند توزیع گسترده واکسن برای همه مراکز درمانی مشابه آغاز شده است در عین حال مقرر شد به‌دلیل شرایط خاصی که امسال وجود دارد این ۱۵۰۰ واکسن به سازمان غذا و دارو برای استفاده دیگر مراکز درمانی بازگردانده شود.

البته سخنگوی سازمان غذا و دارو هم در این زمینه توضیحاتی داد که موید اظهارات میرگلوبیات است. کیانوش جهانپور در این زمینه به «ایسنا» گفت: در مرحله اول، یک میلیون و ۵۰۰هزار دوز واکسن جهت استفاده افراد پرخطر و در معرض خطر در مراکز بهداشت تامین شده و این واکسن‌ها به تدریج در حال توزیع در مراکز بهداشتی هستند؛ قاعدتا مراکز بهداشت نهادهای مختلف از جمله مرکز بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز ممکن است در این مرحله دریافت‌کننده واکسن باشند.

او در عین حال تایید کرد که هرگونه توزیع باید براساس پروتکل‌های ابلاغی باشد و توزیع و تلقیح عام آن به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست.

در این میان برخی نمایندگان مجلس افشای خبر اختصاص ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا به مجلس را به قصد تخریب این قوه عنوان کرده‌اند. رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برخی موضوع دریافت واکسن آنفلوآنزا توسط مجلس را با قصد تخریب مجلس برجسته کردند. حسینعلی شهریاری در گفت‌وگویی با خبرگزاری خانه ملت گفت: در مورد صحت خبر دریافت این میزان واکسن آنفلوآنزا توسط مجلس از رئیس سازمان غذا و دارو سوال کردم که او ضمن تایید آن گفت واکسن آنفلوآنزا نه‌تنها در مجلس که بین تمام مراکز بهداشتی و درمانی توزیع شده است.

او در عین حال تاکید کرد که باید ابتدا واکسن به اندازه کافی بین مردم توزیع می‌شد بعد به مجلس می‌دادند، به این دلیل که فضاسازی علیه آن می‌شود و مردم تصور می‌کنند که نکند خون نمایندگان رنگین‌تر از آنها است.

با این همه، موضوع اختصاص واکسن آنفلوآنزا به مجلس که علاوه بر پارلمان، برخی انتقادات را به سوی هلال احمر روانه کرده بود، این جمعیت را به واکنش واداشت؛ سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر تاکنون اقدام به توزیع و پخش واکسن آنفلوآنزا نکرده است، گفت: هلال احمر در توزیع این واکسن در مجلس نقشی نداشته است. محمد نصیری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم تاکید کرد: در این زمینه این مجموعه تابع تصمیمات سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است. او تصریح کرد: نحوه توزیع واکسن آنفلوآنزا نیز از طریق سازمان غذا و دارو به جمعیت هلال احمر اعلام شده است و به زودی نیز فرآیند توزیع آن آغاز خواهد شد.