برگزاری جلسه سران سه قوه به میزبانی رئیس‌جمهور

حسن روحانی عصر یکشنبه به خبرنگاران گفت: «این جلسه روسای سه قوه اولین جلسه بعد از تشکیل مجلس یازدهم است. همواره همکاری و هماهنگی سه قوه می‌تواند به رفع و حل سریع‌تر مشکلات کشور کمک کند و بی‌تردید مجلس و قوه‌قضائیه در بسیاری از مسائل و به‌ویژه در شرایط خاص امروز که همزمان با تحریم‌های حداکثری و بیماری کرونا مواجه هستیم، می‌توانند در کنار دولت، رفع‌کننده مشکلات مردم باشند.»

روحانی در این نشست مشترک که به میزبانی رئیس‌جمهور برگزار شد، به موضوعات مورد بحث اشاره کرد و گفت: «در این جلسه پیرامون مساله ارز و اینکه ارز صادرات غیرنفتی به چه صورت به چرخه اقتصاد کشور بازگردد، مساله نقدینگی کشور، اینکه چه برنامه‌هایی باید زودتر عملیاتی شود و هدایت نقدینگی‌ها با هدف کاهش تورم، راه‌های تقویت سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بحث‌های خوبی مطرح شد.»

رئیس‌جمهور در ادامه بررسی مسائل منطقه‌ای را از دیگر مباحث این جلسه عنوان کرد و افزود: «بخشی از این جلسه نیز به بررسی مسائل منطقه و طراحی‌ها و توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی اختصاص یافت.»روحانی با اشاره به تداوم این جلسات گفت: «مسائلی را که در جلسه امروز طرح کردیم در جلسات بعدی به ثمر می‌رسانیم و این هماهنگی‌ها و حل این مسائل، بی‌تردید در شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم تاثیرگذار خواهد بود.»

پیکر آیت‌الله صانعی در قم تشییع شد

دنیای‌اقتصاد: پیکر آیت‌الله العظمی یوسف صانعی صبح دیروز پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله شبیری زنجانی از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت قبرستان شیخان قم تشییع و کنار مرقد زکریا بن آدم(ع) به خاک سپرده شد. پیش از آن نیز مراسم وداع با پیکر آیت‌الله صانعی از مراجع تقلید و استادان فقه حوزه علمیه در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد. آیت‌الله صانعی صبح روز شنبه ۲۲ شهریورماه پس از یک روز بستری‌ شدن در بیمارستان نکویی قم در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

پیام تسلیت مراجع

در پی درگذشت این مرجع تقلید شیعیان، آیت‌الله جوادی آملی در پیامی «این سانحه سنگین و اسفبار» را به «حوزه علمیه و برادر بزرگوار ایشان حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ حسن صانعی و شاگردان و علاقه‌مندان و بیت مکرم ایشان» تسلیت گفت. همچنین آیت‌الله نوری همدانی نیز در پیامی جداگانه، ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله صانعی، ایشان را «از شاگردان امام راحل و عظیم‌الشأن که در دوران مبارزات آن رهبر فقید حضور داشته و سالیان متمادی در حوزه علمیه و کرسی تدریس فقه و اصول حضور داشته‌اند»، توصیف کرد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی هم در پیامی نوشت: «این عالم بزرگوار، سالیان متمادی در حوزه علمیه قم و با تدریس دروس خارج فقه و اصول، شاگردان بسیاری را تربیت کرد. فقدان ایشان را به خاندان محترم و آقازادگان مکرم و شاگردان آن فقید سعید تسلیت عرض می‌نمایم و رحمت واسعه الهی را برای ایشان از خداوند متعال مسألت دارم.»