به گزارش «ایرنا» قالیباف درباره رویکرد مجلس یازدهم در برخورد با نمایندگانی که در عزل و نصب مدیران دخالت می‌کنند، گفت: نمایندگان مجلس به‌عنوان قانون‌گذار باید قانونا، شرعا و اخلاقا اولین افرادی باشند که در برابر قانون تمکین داشته باشند و این توضیح ضروری است که دخالت نمایندگان در امورات اجرایی خلاف است. او با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط ویدئو کنفرانسی که در اوایل تشکیل مجلس یازدهم مبنی بر نظارت بر خود نمایندگان مجلس، گفت: به همین منظور یک هیات هفت نفره تشکیل شده تا در این رابطه نظارت‌های لازم را اعمال کند. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس آمادگی دارد تا هرگونه گزارش مربوط به تخلفات احتمالی را دریافت و مورد بررسی قرار دهد.

دغدغه اصلی مردم خوزستان اشتغال و آب است

رئیس مجلس در ادامه اظهارات خود با اشاره به بازدیدهایش در سفر به خوزستان افزود: اشتغال و مشکلات مربوط به شبکه آب و فاضلاب و همچنین حقابه کشاورزی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم استان خوزستان هستند. قالیباف تصریح‌کرد: در شهرهای بزرگ استان، مشکل آب‌های سطحی از شرایط بحرانی‌تری برخوردار است. آسیب‌های اجتماعی، بافت فرسوده، مسکن و معیشت نیز از دیگر مشکلات موجود در استان خوزستان محسوب می‌شوند که امروز در جلسه جمع‌بندی سفر برای رسیدگی به آنها نیز تصمیم‌گیری‌هایی صورت گرفت. رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در این سفر با نمایندگان قوه مجریه در تهران و استان نیز توافقاتی صورت گرفت که بنا به اولویت‌هایی که بعضی از موضوعات بیش از اندازه مردم را آزار و اذیت می‌کنند، بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. قالیباف با تاکید بر اینکه کار آبرسانی به هزاران روستای استان خوزستان در حال انجام است، گفت: اما با این وجود تعداد ۷۰۰ روستای خوزستان در تنش آبی به‌سر می‌برند که قرار شد تا پایان دولت (تابستان سال آینده) مشکلات آنها رفع شوند.

ارسال ۲۰۰ طرح اقتصادی به هیات‌رئیسه

خبر دیگر از مجلس آنکه احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیات رئیسه پارلمان از ارسال ۲۰۰ طرح به هیات‌رئیسه مجلس با موضوع اقتصاد و معیشت خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس از گرانی موجود در بازار کالاهای اساسی و عدم ایفای وظیفه دستگاه‌های نظارتی بسیار ناراضی هستند. امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: هم‌اکنون هیات‌رئیسه به طرح‌هایی بیشتر توجه می‌کند که بر معیشت و اقتصاد مردم متمرکز باشد.