در همین راستا سه‌شنبه شب سعید نمکی وزیر بهداشت با بیان اینکه هرچه سلامت جوانان و دانش‌آموزان را تهدید کند از آن ممانعت خواهیم کرد گفت: اگر کوچک‌ترین آسیبی متوجه فرزندان این سرزمین ببینیم اولین کسی که از برگزاری گردهمایی ممانعت کند وزارت بهداشت خواهد بود.

ازسوی دیگر مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه گفت: تا حد امکان تجمعاتی که به‌طور معمول هر روز و ساعت‌ها در مدارس انجام می‌شده، نباید رخ دهد. در غیر این صورت مدارس بهترین جا برای انتقال کرونا محسوب می‌شوند.

پیش از این نیز علیرضا زالی فرمانده مقابله با کرونا در شهر تهران هشدار داده بود که دانش‌آموزان می‌توانند تا سه هفته ناقل ویروس کرونا باشند و آن را به خانواده خود و افراد مسن منتقل کنند. ازسوی دیگر، زالی روز گذشته یکی از دلایلی که نگرانی بازگشایی مدارس را دوچندان می‌کند، افزایش استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی توصیف کرد و گفت: کنترل بیماری در تهران دشوار است.

افزایش فاصله بستری و مرگ

در کنار نگرانی از وضعیت مدارس سعید نمکی وزیر بهداشت با بیان اینکه فاصله بین بستری و مرگ بسیار زیاد شده است، گفت: این نشان می‌دهد ما یاد گرفتیم چگونه مراقبت خوبی داشته باشیم. مینو محرز نیز در گفت‌وگو با «ایسنا» با بیان اینکه یکسری بیماران از زمان بروز موج دوم بیماری در بیمارستان بستری هستند و بدحال هستند تصریح کرد: البته موج وحشتناک بیماری فروکش کرده و وضعیت بهتر شده است. وی افزود: امیدواریم بعد از مسافرت‌هایی که اخیرا انجام شده و اینکه برخی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند، شاهد شدت یافتن مجدد بیماری نباشیم؛ چرا که دو هفته دیگر نتیجه رعایت نکردن‌ها مشخص می‌شود. محرز ادامه داد: در حال حاضر میزان ابتلای خانوادگی مقداری کمتر شده است. زیرا مردم بیشتر رعایت می‌کنند. البته سرعت انتقال بیماری همچنان بالاست و به همین دلیل مردم باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

ازسوی دیگر براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، با فوت ۱۲۵ نفر دیگر درروز گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۷۹۷ نفر رسیده است. به گزارش «ایرنا» سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت از ابتلای یک هزار و ۸۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور و بستری شدن یک هزار و ۱۳۶ نفر از آنها خبر داد و گفت: با این حساب، مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۳۷۸ هزار و ۷۵۲ نفر رسید. به گفته او ۳۶۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی افزود: براساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.