فاطمه زرین‌آمیزی در واکنش به انتشار سوالات عمومی گروه هنر که روز گذشته آزمون آن برگزار شد، گفت: این اقدام بعد از پایان آزمون عمومی توسط یک داوطلب کرونایی صورت گرفته است. وی با سوء‌استفاده از احساسات عوامل اجرای آزمون و بیماران کرونایی سر جلسه آزمون موبایل به همراه برده و از سوالات عکس گرفته و به شبکه‌های مجازی ارسال کرده است.

زرین آمیزی گفت: نکته حائز اهمیت این است که آزمون عمومی به پایان رسیده بوده و فرد متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده و فرصت تقلب از ایشان نیز سلب شده است.

وی افزود: با توجه به اظهارات این فرد، داوطلب قصد تقلب نداشته و فقط خواسته که موضوع القای لورفتن سوالات را با توجه به وضعیت موجود در جامعه ایجاد کند.

زرین‌آمیزی تصریح کرد: بنابراین با توجه به قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری که مصوبه مجلس شورای اسلامی است، مجازاتی که برای این فرد تعیین می‌شود، این است که فرد پس از معرفی به محاکم دادگستری، موظف به پرداخت جزای نقدی از ۱۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال خواهد شد یا حبس از یک ماه تا ۵ سال برای او در نظر گرفته می‌شود یا اینکه هر دو مجازات شامل حال او خواهد بود. سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: سازمان سنجش آموزش کشور برای این‌گونه افراد تقاضای اشد مجازات را خواهد داشت.

تکذیب انتشار دفترچه سوالات کنکور

ازسوی دیگر ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه انتشار دفترچه سوالات کنکور ۹۹ حین برگزاری آزمون و قبل از اعلام رسمی از سوی سازمان سنجش، کذب و کلاه‌برداری است، گفت: کلاه‌برداران دفترچه سوالات کنکور سال ۹۸ را با عنوان دفترچه سوالات کنکور امسال در فضای مجازی منتشر کردند؛ بنابراین داوطلبان گول این کلاه‌برداری‌ها را نخورند. به گزارش «ایسنا» وی در ادامه تصریح کرد: هر کسی ادعا دارد سوالات کنکور ۹۹ لو رفته است می‌تواند آن سوالات را با سوالاتی که بعد از آزمون منتشر خواهد شد مقایسه کند؛ بنابراین مباحثی که در این زمینه در فضای مجازی منتشر شده بود، آن‌چنان ناشیانه بوده و کلاه‌برداری آن روشن است که با کمی دقت می‌شود به دروغین بودن آن پی برد. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: کلاهبرداران دفترچه سوالات سال گذشته را با عنوان دفترچه کنکور ۹۹ در فضای مجازی منتشر کرده‌اند؛ بنابراین هر زمانی که دفترچه‌های ما منتشر شود پی بردن به این ادعا  چندان هم نیاز به تخصص فنی ندارد و به راحتی می‌شود به این کلاه‌برداری پی برد.

ورود پلیس فتا به ماجرای تغییر چهره در کنکور

همچنین به گزارش عصر ایران، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در واکنش به تغییر چهره برخی افراد برای شرکت در کنکور سراسری به جای داوطلبان گفت: این موضوع توسط پلیس فتا در حال پیگیری است. درهمین حال کدخدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد برخی از این افراد توسط پلیس شناسایی شدند و برخی دیگر نیز در حال شناسایی هستند، اینها همه کلاهبرداری است که پلیس آن را پیگیری خواهد کرد.