بدون تردید خون های به ناحق ریخته شده هفت دهه مقاومت برای آزادی سرزمین مقدس فلسطین و قبله اول مسلمین، دیر یا زود گریبان خیانتکاران به آرمان فلسطین را خواهد گرفت. در ادامه این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران اقدام ننگین ابوظبی برای عادی‌سازی رابطه با رژیم جعلی، نامشروع و ضدبشری صهیونیستی را اقدامی خطرناک دانسته و با هشدار نسبت به هرگونه دخالت رژیم صهیونیستی در معادلات منطقه خلیج‌فارس، اعلام می‌کند که دولت امارات و دیگر دولت‌های همراه باید مسوولیت تمامی عواقب این اقدام را بپذیرند.

بیانیه وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران ابراز اطمینان کرده است که تاریخ نشان خواهد داد چگونه این اشتباه راهبردی از سوی رژیم صهیونیستی  و این خنجری که به ناحق از سوی امارات بر پشت مردم فلسطین و بلکه کلیه مسلمانان وارد آمد، برعکس منجر به تقویت محور مقاومت شده و اتحاد و همبستگی علیه رژیم صهیونیستی و مرتجعین منطقه را به اوج خواهد رساند. وزارت امورخارجه در پایان این بیانیه به حاکمانی که از قصرهای شیشه‌ای خود چنگ به‌صورت فلسطینیان و دیگر مردم مظلوم منطقه مثل یمن می‌کشند، توصیه کرده است که به خود آیند و در تشخیص دوستان و دشمنان خود به بیراهه نروند.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات‌متحده‌عربی روز پنج‌شنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسما روابط خود را عادی می‌کنند.

در ادامه این واکنش ها، تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی ایران به توافق بین رژیم صهیونیستی و امارات‌متحده‌عربی واکنش نشان داده و این اقدام را تلاش رژیم جعلی اسرائیل برای تسلط بر خاک امارات و پذیرش پایمال کردن خون فلسطینی‌ها توسط صهیونیست‌ها عنوان کردند. به گزارش «ایرنا»‌ در همین رابطه وزیر امورخارجه در سفر به لبنان و در واکنش به عادی‌سازی روابط امارات و اسرائیل گفت: توافق روز پنج‌شنبه بین ابوظبی و رژیم صهیونیستی دردناک و به مثابه خنجری از پشت بر لبنان و دیگر کشورهای منطقه است. محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ابوظبی مدت ۱۰ سال است که امارات را بهشت اسرائیل کرده است و شبکه‌های جاسوسی و اطلاعاتی موساد را علیه کشورهای منطقه به‌وجود آورده‌است. او در ادامه این مطلب آورده است: فلسطین بزرگ از نهر تا بحر به لطف غیرت مجاهدان و مردمان صبورش به زودی آزاد خواهد شد و بی غیرت‌ها در تاریخ گم خواهند شد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: هیچ مجاهد اسلامی و هیچ غیرتمند عربی به فلسطین خیانت نمی‌کند و فقط بی‌غیرت‌ها از پشت خنجر می‌زنند.

همچنین حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: رویکرد امارات‬ برای عادی‌سازی روابط با رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل‬، نه تنها به نفع صلح و امنیت نیست بلکه در خدمت تداوم جنایات صهیونیست‌هاست. دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تاکید کرده است: رفتار ابوظبی هیچ توجیهی ندارد و پشت کردن آشکار به آرمان فلسطین و قدس است. با این خطای راهبردی امارات در آتش صهیونیسم گرفتار می‌شود.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توییتر درباره این توافق نوشت: توافق بین رژیم صهیونیستی و امارات چیزی نیست جز تصرف امارات به بهانه تعلیق الحاق کرانه غربی! این توافق نشان داد که برای رژیم صهیونیستی فعلا اشغال دروازه ورودی شورای خلیج‌فارس مهم‌تر است. اول امارات و بعد کرانه غربی! آیا از این پس امارات جزئی از قلمرو رژیم صهیونیستی است؟

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر در این باره نوشت: از معامله قرن به توافق حقیر رسیدند؛ شناسایی اسرائیل توسط امارات! کوهی که موش زایید! او با اشاره به حدیث امام علی(ع)، اضافه کرد: قد ارعدوا و ابرقوا و مع هذین الامرین الفشل؛ چونان تندر خروشیدند و چونان برق درخشیدند، اما پیش نرفتند و واپس‌خزیدند.