همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس به مناسبت ۱۴ جولای روز ملی فرانسه را تبریک گفت. به گزارش «ایسنا»، بهرام قاسمی ضمن تبریک روز ملی فرانسه گفت: «در روزها و ماه‌های بسیار سخت و هولناک شیوع کرونا که با رنج بسیار مردم فرانسه همراه بود و خوشبختانه اینک آرامش و آسایش و کاهش آلام بیشتری خصوصا با فداکاری جامعه پزشکی این کشور، مردم، دولت و نهایتا یک تلاش همگانی حاصل آمده است، مردم فرانسه مصمم‌اند ۱۴ جولای، روز ملی کشور خود را در فضایی بهتر و با نشاطی بیشتر بزرگ و برپا دارند و این ایام را به جشن و سرور سپری کنند.»

وی ادامه داد: «روابط دو ملت بزرگ ایران و فرانسه از قدمتی دیرینه برخوردار است و پیشینه‌ این روابط به سده‌های قبل بازمی‌گردد. هر دو کشور در طول این تاریخ دور و دیرینه در کنار تمامی فرازونشیب‌های ناشی از تحولات گوناگون و حوادث جهانی، همکاری‌ها و همراهی‌های بسیاری را در حوزه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و ارتباطات مردمی شاهد بوده‌اند. بی‌شک دو کشور در همه زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف از یک اندیشه و سلیقه و سبک و سیاق یکسان پیروی نمی‌کنند. ما با دو تاریخ و در دو نقطه جغرافیایی متفاوت، اما توانسته‌ایم هوشمندانه و با بهره‌گیری از تاریخ و تمدن کهن دو ملت به دستاوردهای بسیاری نائل آییم.»

قاسمی تاکید کرد: «ما باید در جهان سرگردان و آشفته امروز نیز همچون همیشه و گذشته، از تمامی تجارب دیرینه در جهت درک متقابل و احترام به یکدیگر و گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های دوجانبه در راستای تفاهم و نزدیکی و کوشش و کشش افزون‌تر برای یاری به صلح، امنیت، توسعه و رفاه جامعه جهانی و مقابله با تروریسم، خشونت و افراط‌گرایی تلاش مضاعف را آغاز نماییم.» وی گفت: «این تنها یک انتخاب نیست و در جهان پیش رو، یک ضرورت راهبردی نیز خواهد بود.»