دلجویی کمیسیون امنیت ملی از ظریف

خبر دیگر از مجلس آنکه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دلجویی از محمدجواد ظریف در جلسه این کمیسیون خبر داد. فداحسین مالکی در گفت‌وگو با «برنا» درخصوص بیانات رهبری مبنی بر عدم توهین و هتک حرمت وزرا گفت: نباید به وزرا توهینی صورت گیرد. اوایل هفته که ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی حضور یافت با او صحبت و دلجویی شد و جلسه خوبی بود.

کمیته مشترک مجلس و وزارت خارجه برای صادرات غیرنفتی

همچنین دیروز محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه بعد از حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد: رئیس کمیسون صنایع و معادن مجلس در این جلسه پیشنهاد کرد که کمیته کاری بین بخش اقتصادی وزارت خارجه با کمیسیون صنایع مجلس تشکیل شده تا مسیرهای صادرات غیرنفتی باز شده و موانع رفع شود. ضمن اینکه کمیسیون صنایع هم برای قانون‌گذاری و ریل‌گذاری در این حوزه به ما کمک کند.

۴ گزینه جدی ریاست دیوان محاسبات

خبر دیگر از مجلس آنکه بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه به خبرگزاری تسنیم گفت که مهرداد بذرپاش، محمد عباسی، لطف‌الله فروزنده و عادل آذر ۴ گزینه جدی دیوان محاسبات هستند. نجم آبادی افزود: به‌زودی درباره گزینه‌های دیوان محاسبات تصمیم‌گیری خواهد شد.

تقدیم ۴ سند بهینه‌سازی سوخت به کمیسیون انرژی

همچنین دیروز بیژن زنگنه وزیر نفت از تدوین و تقدیم ۴ سند بهینه‌سازی مصرف سوخت، گاز، نفت و پتروشیمی که چشم‌انداز تا افق ۱۴۲۰ است به کمیسیون انرژی مجلس خبر داد  و گفت: سند اول مربوط به مصرف سوخت و حمل‌و‌نقل تا افق ۱۴۲۰ است که البته سندی بین‌بخشی است که بهینه‌سازی خودروها و اصلاح ساختار حمل‌و‌نقل شهری و برون‌شهری جزئیات این سند است. ضمن اینکه نوع خودروی ساخته شده در این سند مهم است. وزیر نفت در باره سندهای دوم، سوم و چهارم هم گفت: سند عرضه و تقاضای گاز تا افق ۱۴۲۰، سند تولید نفت تا افق ۱۴۲۰ و سند تولید پتروشیمی این سندها هستند.