به گزارش یورونیوز؛ تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ضمن اشاره به شناسایی ۴۰۰ هزار فرد مبتلا در سطح جهان طی روزهای آخر هفته گذشته از افزایش سرعت انتقال ویروس جدید کرونا سخن گفت. وی افزود: «هرچند به نظر می‌رسد که آمار مرگ و میر در سطح جهان تثبیت شده است اما در واقع تنها برخی کشورها به پیشرفت چشمگیری در زمینه کاهش تعداد جان‌باختگان دست یافته‌اند، این در حالی است که در بقیه کشورها شمار قربانیان همچنان در حال افزایش است.»

آمار مبتلایان به کرونا در ایران بیشتر است

در همین حال کیانوش جهانپور، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری «آنا» گفت: قطعا آمار مبتلایان به کرونا بیش از اینهاست و خیلی‌ از افراد مبتلا ممکن است شناسایی نشده باشند یا فقدان علائم یا علائم خفیف و متوسط و شاید عدم‌مراجعه جزو مواردی باشد که تست‌اش منفی شده باشد.

ابتلای ۸ نماینده مجلس به کرونا

در خبری دیگر وحید جلال‌زاده، نماینده ارومیه از ابتلایش به کرونا خبر داد. به گزارش «ایسنا» پیش از این ابتلای هفت نماینده دیگر به کرونا اعلام شده بود؛ محمد طلا مظلومی نماینده بهبهان، سید محمد موحد نماینده کهگیلویه، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، منصور آرامی نماینده بندرعباس، علیرضا ورناصری نماینده مسجد سلیمان، حبیب آقاجری نماینده بندر ماهشهر و محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان.

ابتلای ۵۰ نفر از کادر بیمارستان مسیح دانشوری به کرونا

همچنین پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در گفت‌وگو با «ایلنا» از ابتلای ۵۰ نفر از کادر درمان بیمارستان مسیح دانشوری تهران به کرونا خبر داد. ازسوی دیگر به گزارش «ایرنا» قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای اعلام کرد که همه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به جز بیمارستان‌های تک‌تخصصی تا اطلاع ثانوی موظف به پذیرش بیماران مشکوک به کووید-۱۹ هستند.