در همین حال صبح دیروز بررسی حادثه حریق کلینیک سینامهر در دستورکار شورای شهر تهران قرار گرفت. در این جلسه مهدی داوری، مدیرعامل آتش‌نشانی ضمن بیان جزئیات حریق کلینیک سینا و اعلام اینکه در همان روز ۲۵ سیلندر اکسیژن شارژ شده بود، گفت: هر چقدر یک ساختمان ناایمن‌تر باشد، احتمال تاثیرگذاری عملیات مقابله کاهش می‌یابد، چراکه ایمنی یک چرخه کامل است و تنها با نرد‌بان بلند عملیات اطفا انجام نمی‌شود. وی با بیان اینکه در انباری این کلینیک به غیر‌از سیلندر، حجم زیادی از کالاهای بیمارستانی همچون الکل، لباس و ... دپو شده بود که دود غلیظ نیز ناشی از سوختن آنها بود، گفت: متاسفانه حریق به سیلندرها می‌رسد و انفجارها شروع می‌شود که دو انفجار قوی بوده و بقیه سیلندرها به دلیل عمل کردن سوپاپشان دچار انفجار نمی‌شوند، اما اکسیژن به حریق دمیده می‌شود.

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران نیز در صحن علنی شورا و در بررسی جزئیات حادثه آتش‌سوزی کلینیک سینا مهر تاکید کرد: بهره‌برداری غیر‌اصولی از حیاط، دپوی نامناسب سیلندرهای اکسیژن و نیتروژن، فقدان پله فرار اضطراری، تصرف پشت‌بام با ایجاد کاربری دفتر اداری و دپوی مواد قابل اشتعال، حذف نورگیر در طبقات و ایزوله کردن اتاق‌های عمل در طبقه آخر، عدم حوزه‌بندی حریق در سقف کاذب در طبقات که در نتیجه هنگام حریق دود به طبقات نفوذ می‌کند، عدم طراحی مناسب سیستم اعلام اطفای حریق و غیر‌فعال بودن آن هنگام وقوع حادثه، قرار گرفتن جعبه حدود ۱۰ کولر گازی، نصب غیر‌اصولی کولر آبی روی سقف انبار فلزی غیر‌مجاز، اجرای دیواره‌های جدا‌کننده و بازسازی فضای داخلی مجموعه با مصالح قابل اشتعال، سیم‌کشی غیر‌اصولی در مجموعه و قرار گرفتن تابلوی برق در راه‌پله از جمله موارد ناایمنی موجود در این ساختمان بوده است.

شناسایی ۳۳ هزار پلاک در معرض خطر

در همین حال محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران نیز در این جلسه اعلام کرد که ۳۴ هزار ساختمان ناایمن در تهران وجود دارد و تنها ۲۲۰ ساختمان ایمن شده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به لزوم راه‌اندازی پویش شناسایی املاک ناایمن گفت: همه باید تقصیر خود را در مورد حادثه کلینیک سینا مهر بپذیریم و از تهرانی‌ها عذرخواهی کنیم.

همچنین به گزارش «ایسنا» پیروز حناچی، شهردار تهران با بیان اینکه بعد از پلاسکو تا کنون ۳۳ هزار پلاک در معرض خطر شناسایی کردیم که ممکن است حداکثر ۱۵۰۰ پلاک دیگر اضافه شود، گفت: ما این ساختمان‌ها را شناسایی کردیم اما اگر از لحاظ حقوقی پشتیبانی نشویم نتایج خوبی حاصل نمی‌شود.