به گزارش «ایسنا» وی  با بیان اینکه یکی از درخواست‌های ایران از پلیس رومانی اعزام یک تیم کارشناسی برای بررسی میدانی صحنه حادثه بود، اظهار کرد: پلیس رومانی خواهان پیگیری این درخواست از مسیر دیپلماتیک شد و به همین دلیل، از طریق قوه قضائیه درخواستی از مسیر دیپلماتیک برای کشور رومانی ارسال شد.  سردار شیرزاد همچنین گفت:  تاکنون هیچ مستندی از سوی پلیس رومانی در خصوص عامل یا عوامل مرگ منصوری به ایران ارسال نشده و پلیس رومانی قول داده است در روزهای آینده اطلاعات بیشتری را در اختیار پلیس بین‌الملل تهران قرار دهد. وی افزود: تنها مرگ غلامرضا منصوری و هویت جنازه توسط پلیس رومانی اعلام رسمی شده و مستند دیگری درباره عامل یا عوامل این مرگ ارسال نشده است. رئیس پلیس بین‌الملل ناجا درباره برخی ابهامات و مطالب مطرح‌شده درخصوص زنده بودن منصوری گفت: بعد از اعلام رسمی خبر این حادثه، بلافاصله از اینترپل بخارست درخصوص هویت فرد فوت شده و نحوه حادثه سوال شد و آن‌ها در مستنداتی که اخیرا مطرح کردند، توضیح داده‌اند که فرد فوت‌شده، بر اساس مستندات و مدارکی که به همراه داشته تعیین هویت شده و مرگ این فرد را پلیس رومانی به نام غلامرضا منصوری تایید و برای ما ارسال کرده است. سردار شیرزاد در ادامه مجددا تاکید کرد با وجود مدارک ارائه‌شده توسط پلیس بین‌الملل رومانی، ایران پیگیر دریافت مدارک تعیین هویت قطعی است.

تکذیب حضور یک ایرانی در هتل

وی درباره خبرهای مطرح‌شده در خصوص حضور یک ایرانی، لحظاتی قبل از مرگ منصوری در هتل محل اقامت او، با تکذیب این دست از اخبار تاکید کرد: هیچ پیام رسمی از سوی اینترپل در خصوص این موضوع ارسال نشده است و بحث‌های مطرح‌شده در رسانه‌ها با توجه به اینکه پیامی از سوی پلیس بخارست ارسال نشده است، مورد تایید نیست. یه گزارش «ایرنا»، وی تاکید کرد:  تا کنون در پرونده مرگ منصوری هیچ فردی دستگیر نشده است.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه

ازسوی دیگر روز گذشته سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه  بابیان اینکه این پرونده ابهاماتی دارد، گفت: همان موقعی که این اتفاق افتاد ما از دولت رومانی خواستیم که در این زمینه شفاف‌سازی کند و اطلاعات لازم را در این مورد در اختیار ما قرار دهد. وی بیان کرد: متاسفانه تاکنون چنین اتفاقی از سوی دولت رومانی رخ نداده است، جز اخباری که در رسانه‌ها منتشر شده است، ما چیز جدیدی دریافت نکرده‌ایم و کماکان خواستار روشن شدن تمام ابعاد این قضیه هستیم. جسد غلامرضا منصوری روز جمعه سی‌ام خرداد، در لابی هتل دوک در بخارست رومانی پیدا شد. براساس آنچه رسانه‌های رومانی با استناد به نتایج اولیه کالبدشکافی گزارش داده‌اند «مرگ او بر اثر جراحات برخورد با سطحی سخت، رخ داده است.» منصوری متهم ردیف نهم پرونده مرتبط با اکبر طبری، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه بود و متهم به اخذ رشوه بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو درپرونده طبری است که تاکنون ۶ جلسه ازدادگاه آن برگزارشده است.

تئوری ذوالنوری در مورد مرگ قاضی منصوری

ازسوی دیگر مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از گمانه‌های مطرح درباره قتل قاضی منصوری، وجود باند مخوف فعال در قوه‌قضائیه برای حذف فردی است که ممکن است حاوی مطالبی باشد. به گزارش جماران، نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه درخصوص این پرونده ممکن است پیوندی بین برخی جریانات داخل و خارج کشور وجود داشته باشد، افزود: گمانه‌زنی در خصوص وجود پیوند میان جریانات داخلی و خارجی به این دلیل است که قتل یک قاضی که در اختیار، کنترل و حمایت پلیس کشور خارجی است، عملا غیرممکن است. از این رو این سوال مطرح می‌شود که چگونه این سوءقصد رخ داده و آیا یک هماهنگی و اراده‌ای در این باره وجود دارد؟  وی با تاکید بر اینکه گمانه‌زنی‌های مطرح از سوی قوه قضائیه در حال بررسی است، تصریح کرد: این احتمال نیز وجود دارد که عناصری بخواهند با این اتفاق قدری فضا را آشفته کنند تا فضای اتهام‌زنی در داخل کشور فراهم شود.