جلیل بالایی درباره فوت سه نفر از دوستداران محیط‌زیست در عملیات اطفای حریق روز یکشنبه اظهار کرد: به‌دلیل شرایط کرونا و جلوگیری از تجمع، پیکر این افراد در همان ساعات اولیه به زادگاهشان رسید و خاکسپاری شد. وی خاطرنشان کرد: جز سه نفری که فوت شدند، فردی که مصدوم شدید شده و نیازمند اقدامات درمانی و بیمارستانی باشد، نداشتیم. منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل باهدف حمایت از گونه باارزش شوکا و ارزش‌های رویشگاهی با مساحت ۲۳ هزار و ۷۲۴ هکتار در پاییز ۱۳۷۴ به‌عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع و در سال ۱۳۷۸ حفاظت شده اعلام شد. آتش‌سوزی در ارتفاعات شهرستان پاوه از صبح روز ۷ تیرماه شعله‌ور و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان طعمه حریق شد.

استقبال مردم پاوه از پیکر ۳ فعال محیط‌زیست

در همین حال به گزارش عصر ایران، پیکر ۳ فعال محیط‌زیست «مختار خندانی»، «بلال امینی» و «سوران محمودی» که هنگام خاموش کردن آتش در منطقه حفاظت‌شده «بوزین و مره خیل» کرمانشاه جان باختند یکشنبه وارد پاوه شد و مورد استقبال مردم شهر قرار گرفت.

مهار آتش‌سوزی جنگل‌های لوداب بویراحمد

ازسوی دیگر به گزارش «ایسنا» جمال روحانی بخشدار لوداب از توابع شهرستان بویراحمد از مهار و خاموش شدن آتش جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات این بخش پس از ۶ شبانه‌روز خبر داد. بخشدار لوداب درخصوص علت این آتش‌سوزی تصریح کرد: علت آتش‌سوزی عامل انسانی بوده، اما عمدی یا سهوی بودن آن مشخص نیست و در حال بررسی است.

دستگیری ۲۴ نفر از عاملان آتش‌سوزی جنگل‌ها

در خبری دیگر فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: تاکنون ۲۴ نفر از عاملان و افراد مشکوک در آتش‌سوزی‌ جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد توسط پلیس شناسایی و به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند.به گزارش «ایسنا» شاهرخ کناری اظهارکرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع مناطق مختلف شهرستان بویراحمد رخ داده است.