به گفته فرهنگی، اولین جلسه علنی مجلس، پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه در روز یکشنبه (۱۵ تیر) برگزار می‌شود و قرار شده کمیسیون‌های تخصصی نیز اولویت‌ها را جمع‌بندی کنند و گزارشی به هیات‌رئیسه مجلس ارائه دهند تا جلسات علنی براساس آن تشکیل شود.

آقاتهرانی: با فیلتر اینستاگرام راه به جایی نمی‌بریم

خبر دیگر از پارلمان آنکه مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با «شفقنا» با اشاره به اولویت‌های این کمیسیون در مجلس یازدهم تاکید کرد: با فیلتر کردن اینستاگرام هم راه به جایی نمی‌بریم و باید به سراغ ایجاد «فضای ملی مجازی» برویم. او افزود: در زمینه فضای مجازی، قرار شد برای بررسی این مساله، کمیته‌ای را به‌عنوان زیر مجموعه کمیسیون فرهنگی راه‌اندازی کنیم تا مصوبات آن طی یک ماه قانونی شود.

نامه روسای کمیسیون‌های مجلس به روحانی

در خبری دیگر از مجلس، روسای ۱۲ کمیسیون تخصصی مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری ضمن هشدار نسبت به شرایط نامساعد اقتصادی و تاکید بر ضرورت تغییر روند هفت ساله مدیریت دولت عنوان کردند: «این تنها ارزش پول ملی نیست که هر روز رو به کاهش است، بلکه امید و آرزوی صدها هزار جوان است که دستخوش ناملایمات و تغییرات مکرر اقتصاد دولت شما می‌شود.»

واکنش هیات‌رئیسه به طرح استیضاح هیات‌رئیسه

همچنین واکنش‌ها به طرح استیضاح هیات‌رئیسه مجلس ادامه دارد. احمد امیرآبادی، عضو هیات‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برخی خبرها مبنی بر درخواست استیضاح هیات‌رئیسه از سوی تعدادی از نمایندگان گفت: ما به‌عنوان اعضای هیات‌رئیسه قطعا از این اقدام قانونی نمایندگان ناراحت نمی‌شویم و آن را حق قانونی وکلای ملت می‌دانیم؛ اما نکته حائز اهمیت این است که دوستان توجه داشته باشند، دستورالعمل تعیین کمیسیون‌های تخصصی برای نمایندگان در جلسه مشترک کمیسیون تدوین آیین‌نامه با هیات‌رئیسه مجلس به موجب رای‌گیری تعیین و اجرایی می‌شود. او افزود: احتمال دارد، یک عضو هیات‌رئیسه به دستورالعملی رای منفی دهد، اما در نهایت براساس رای اکثریت این موضوع نهایی می‌شود. امیرآبادی ‌فراهانی تاکید کرد: امتیازبندی نمایندگان برای حضور در کمیسیون‌ها براساس سوابق کاری، اجرایی و نمایندگی و همچنین تحصیلات آنها تعیین ‌شد. عضو هیات‌رئیسه مجلس بیان کرد: ما نمی‌گوییم نمایندگان جامانده از کمیسیون‌ها که تعداد زیادی هم ندارند، کارشان را پیگیری نکنند؛ زیرا این موضوع حقشان است، اما باید توجه داشته باشند که این موضوع در اختیار هیات‌رئیسه مجلس نیست.