به گزارش «ایسنا» غلامحسین اسماعیلی در حاشیه مراسم معرفی رئیس جدید سازمان زندان‌ها درباره دستگیری قاضی منصوری گفت: یکی، دو نفر از متهمان در خارج از کشور به سر می‌برند که یکی از آنها به نام آقای منصوری اعلام کرده بود که «من دارم به ایران برمی‌گردم و در جلسه شرکت خواهم کرد» اما با بررسی‌هایی که ما انجام دادیم، دیدیم این «اعلام» خیلی جدی نیست و بیشتر یک برنامه «تبلیغاتی» است. به همین جهت با اقدامی که از ناحیه مرجع قضایی انجام شد، مراتب به پلیس بین‌الملل کشورمان و اینترپل رومانی اعلام شد و از دیشب این فرد در اختیار اینترپل قرار گرفته و دستور بازداشتش در کشور رومانی صادر شده است؛ اما به‌دلیل محدودیت‌های پروازی ناشی از بیماری کرونا، انتقال وی به ایران و حضور او در جلسه دادگاه فعلا ممکن نیست ولی در روزهای آینده این کار انجام می‌شود.

دادگاه رومانی منصوری را آزاد کرد

البته عصر دیروز با تصمیم دادگاه بخارست، استرداد قاضی «غلامرضا منصوری» از رومانی تا تاریخ ۱۰ ژوئیه (۲۰ تیرماه) به تعویق افتاد. به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جام‌نیوز، بنا به ادعای خبرنگار یک رادیوی آمریکایی در رومانی، پس از آنکه قاضی منصوری توسط پلیس محلی بازداشت و به مراجع قضایی رومانی معرفی شد، دادگاه تصمیم گرفت این متهم تا تاریخ ۲۰ تیرماه تحت شرایط خاصی آزاد باشد. بر اساس این گزارش، غلامرضا منصوری حق خروج از رومانی را ندارد و تحت نظر پلیس به‌سر می‌برد. او در حال حاضر زندانی نیست و باید در صورت ضرورت به پلیس مراجعه کند.

بازداشت یک مفسد اقتصادی دیگر

همچنین براساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین  اسماعیلی افزود: یکی از مفسدان اقتصادی به نام آبتین که در یکی از استان‌های جنوبی برای وی پرونده‌ای تشکیل شده بود، در خارج از کشور بازداشت شده است. از سوی دیگر سخنگوی قوه‌قضائیه درباره صدور حکم اعدام «محمود موسوی مجد» توضیح داد: این پرونده در سال ۹۷ و ۹۸ بوده است. متهمین دیگر را حضور ذهن ندارم. حکم او صادر شده و قطعیت پیدا کرده است. دستگیری ایشان به حادثه تروریستی سردار شهید سلیمانی ارتباطی نداشته است. به گفته اسماعیلی، موسوی مجد در سنوات قبل به لحاظ ارتباطی که با این مجموعه داشته، اطلاعاتی از حوزه‌های پایه و نظامی ما به ویژه در ارتباط با وزارت دفاع و نیروی قدس سپاه و همچنین ترددهای شهید حاج قاسم سلیمانی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ را هم به سرویس سیا و هم به سرویس موساد می‌داده است.

سخنگوی قوه‌قضائیه درباره اینکه این فرد با کدام یک از سازمان‌های داخلی در ارتباط بوده است، گفت: ارتباطش به لحاظ اینکه بیشتر در سوریه بوده و خانواده‌اش مقیم سوریه هستند، در همان کشور با نیروهای جمهوری اسلامی ایران که در آنجا حضور داشتند اطلاعاتی را از فعالیت آنها و حوزه فعالیت وزارت دفاع جمع آوری کرده و به دشمن می‌داده است.