نام محمدحسین حسین زاده بحرینی نیز در میان اعضای کمیسیون اقتصادی دیده می‌شود و او می‌تواند به دلیل حضور چندساله در کمیسیون اقتصادی، یکی از گزینه‌های ریاست این کمیسیون باشد. البته آنچه ریاست کمیسیون را تعیین می‌کند، آرای اعضای آن است. بر اساس فهرستی که خبرگزاری فارس به‌عنوان اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم منتشر کرده، علاوه بر حسینی، پورابراهیمی و حسین‌زاده بحرینی، رحیم زارع، علی اکبرکریمی، سید احسان خاندوزی، جعفر قادری، روبرت بیگلریان، احمد امیرآبادی فراهانی، مهدی طغیانی، غلامرضا مرحبا، علی رضایی، سید ناصر موسوی لارگانی، محسن زنگنه، انور حبیب‌زاده، شهباز حسن پور بیگلری، محمد باقری، محمد علیپور، علی بابایی کارنامی، آرش زره‌تن، محسن علیزاده، جلیل رحیمی، مجتبی توانگر، سید کاظم موسوی و محمد جواد عسگری توانستند به کمیسیون اقتصادی راه یابند. رحیم زارع و ناصر موسوی لارگانی ازجمله نمایندگانی هستند که در مجلس دهم هم عضو کمیسیون اقتصادی بودند.

پس از انتخاب هیات‌رئیسه مجلس، انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی و همچنین انتخاب هیات‌رئیسه این کمیسیون‌ها، از مهم‌ترین موضوعاتی است که مجلسی‌ها را به خود متمرکز کرده است، موضوعی که بدون جدال و لابی پیش نمی‌رود. گرچه مجلس یازدهم برای آنکه از حرف و حدیث‌های احتمالی در این باره بکاهد، فهرستی از شرایط و ضوابط را تعیین کرد تا نمایندگان بر اساس این امتیازات و اولویت‌بندی‌ها در کمیسیون‌ها جای گیرند. اما با وجود این مکانیزم، همچنان اعتراضاتی از سوی نمایندگان درباره قرار گرفتن نام آنها به‌عنوان عضو یکی از کمیسیون‌های تخصصی وجود دارد. گواه این مدعا جلسه‌ای است که برای بررسی این اعتراضات، دیروز (جمعه) برگزار شد. احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات‌رئیسه مجلس در گفت‌‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه مشترک هیات‌رئیسه با روسای شعب، گفت: دراین جلسه به اعتراضات نمایندگان برای عضویت در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و اعتراض آنها استماع و اسناد و مدارک آنها برای عضویت در کمیسیون‌ها بررسی می‌شود. او البته گفت که با توجه به تعداد اعتراضات نمایندگان، احتمالا تعیین تکلیف نهایی ترکیب اعضای کمیسیون‌های تخصصی به امروز (شنبه) یا فردا (یکشنبه) موکول شود.

بنابر اعلام محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس، جلسات کمیسیون‌های تخصصی از اولین هفته کاری مجلس در تیرماه برگزار خواهد شد.