رئیسی همچنین با اشاره به اظهارات یکی از حاضران درخصوص تملک واحد‌های تولیدی توسط بانک‌ها به‌عنوان طلب تاکید کرد: به هیچ عنوان چنین چیزی را نمی‌پذیریم و نمی‌شود پذیرفت. در اینجا سه سخن هست: سخن اول اینکه بانک در شرایط فعلی باید به کارآفرین و سرمایه‌گذار و کارخانه‌دار و کسی که واحد تولیدی دارد، مهلت دهد تا با تولید و تلاش خود طلب بانک را بدهد.

حمایت از مدیرانی که تحریم را دور می‌زنند

رئیسی در ادامه این نشست با اشاره به الزامات شکل دادن ایران قوی اظهار کرد: در این زمینه بدون تردید نیازمند هستیم که مدیران قوی، شجاع و آماده خطر کردن در شرایط و وضعیت‌های مختلف داشته باشیم. ما در دستگاه قضایی از آن مدیر شجاع و با همتی که در وضعیت و شرایط تحریمی برای دور زدن تحریم‌ها و اداره کشور خود را به آب و آتش می‌زند و سعی می‌کند یک سازمان اداره شود و در زندگی مردم مشکلی پیش نیاید، با همه وجود حمایت می‌کنیم.

او با اشاره به برچیده شدن فساد و اجرای عدالت اداری در کشور گفت: ذائقه نظام کشور فسادناپذیر است و از آنجا که فلسفه نظام هستی نیز بر پایه حق گسترده شده است، اجرای حق و عدالت در هر جامعه‌ای می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد.

زمین‌خواری قابل پذیرش نیست

براساس گزارش خبرگزاری میزان، رئیسی همچنین در ادامه این نشست با بیان اینکه قبل از برخورد‌های قضایی برخورد‌های مقدماتی وجود دارد، گفت: یکی از مسائل در استان فارس مساله تصرف اراضی و تغییر کاربری‌ها به‌صورت غیرمجاز و تبدیل زمین کشاورزی به ویلاست. رئیس قوه‌قضائیه تاکید کرد: زمین‌خواری به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست.

از سوی دیگر، رئیس قوه‌قضائیه در نشست با قضات و کارکنان دادگستری استان فارس با تاکید بر اینکه ناسلامتی برای نظام اداری و قضایی تحمل نخواهد شد، تصریح کرد: این ناسلامتی برای همه جا بد و برای دستگاه قضایی بدتر است. سلامت برای همه جا یک اصل است و برای دستگاه قضایی به‌عنوان یک ارزش بالاتر است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.