پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت دکتر رمضان عبدالله

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

« بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت برادر مجاهد و مقاوم، آقای دکتر رمضان عبدالله را به ملت عزیز فلسطین و به همه مجاهدانی که دل در گرو مسأله فلسطین دارند و به‌خصوص به سازمان فداکار «جنبش جهاد اسلامی فلسطین» و نیز به خانواده آن فقید سعید تسلیت عرض می‌کنم. جریان مقاومت فلسطین عنصر بسیار صادق و ارزشمندی را از دست داد، امیدوارم با هدایت و کمک الهی، تلاش‌های جهادی جانشینان شایسته‌ای که راه مجاهدانی چون فتحی‌شقاقی و رمضان‌عبدالله را دنبال می‌کنند، این ضایعه را جبران کند. والله ولیّ التوفیق

سیّدعلی خامنه‌ای.»

پیام تسلیت مقامات کشوری و لشکری

همچنین سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در پیامی در گذشت دکتر رمضان عبدالله شلح دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفت. به گزارش «ایسنا» به نقل از سپاه نیوز، در این پیام خطاب به زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین آمده است:«بی‌شک جغرافیای مقاومت و انتفاضه فلسطین نام، یاد و آرمان‌های بلند و نورانی آن مجاهد شریف که یادآور اراده و مقاومت خلل ناپذیر مردم مظلوم فلسطین و نوید بخش آزادی قدس و آینده درخشان،پرامید و افتخار آمیز فلسطینیان قهرمان و محو حیات ننگین رژیم جعلی، جنایتکار و کودک‌کش صهیونیستی و دفع غده سرطانی اسرائیل از منطقه است را در حافظه تاریخی خود و در کنار سردار نامدار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید فتحی‌شقاقی فراموش نخواهد کرد و پرچم آن مبارزه همیشه جاوید را برافراشته و نماد شرافت، فضیلت، عزت و افتخار خود در بستر تاریخ قرار خواهد داد.»

امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز درگذشت مرحوم رمضان عبدالله شلح دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفت. به گزارش «ایسنا» سرتیپ حاتمی در این پیام گفت: «تلاش‌های مجدانه آن عزیز به خدا پیوسته در زمینه‌های فرهنگی، جهادی، نظامی و... نسلی را پرورش داد که امروز تحقق وعده الهی آزادی فلسطین را دست‌یافتنی تر از هر زمان دیگر ساخته است. نسلی که بی‌شک هیچ گاه خدمات کم نظیر و خالصانه آن مرحوم را از یاد نخواهند برد.»

همزمان سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در پیامی درگذشت رمضان عبدالله را تسلیت گفت. به گزارش «ایسنا»، در متن این پیام آمده است:« فقدان مرحوم دکتر رمضان عبدالله را که حیات پربرکت خود را شرافتمندانه در راه آزادی فلسطین گذراند به ملت غیور فلسطین و همه مبارزان راه آزادی تسلیت می‌گویم و علو درجات وی را از درگاه خداوند بزرگ‌ خواستارم.»

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی به دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین درگذشت رمضان عبدالله را تسلیت گفت و نوشت: «بی‌شک مشعل پرفروغی که آن مجاهد فقید فراروی مجاهدین جنبش جهاد فلسطین و سایر رزمندگان مقاومت ضد صهیونیستی در جغرافیای مبارزه علیه رژیم جلاد،جعلی و کودک کش عبری بر افروخته است همواره راهنمای انتفاضه و تربیت یافتگان مکتب شهید سلیمانی در سرزمین‌های اشغالی و نویدبخش آزادی فلسطین عزیز خواهد بود.»

همچنین دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با صدور پیامی خطاب به «زیاد النخاله»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، درگذشت مرحوم رمضان عبدالله دبیرکل سابق این جنبش را تسلیت گفت. بنابر گزارش «ایلنا» در بخشی از پیام شمخانی آمده است: «دکتر رمضان عبدالله به‌عنوان شخصیتی ارزشمند و مبارزی خستگی‌ناپذیر زندگی بابرکت خود را خالصانه وقف آرمان مقدس مقاومت فلسطین کرد و در مبارزه بی‌امان با اشغالگران صهیونیستی، شجاعت، تدبیر و اراده خلل‌ناپذیر فرزندان مردم مظلوم فلسطین را در مسیر احقاق حقوق به یغما رفته‌شان قهرمانانه به نمایش گذارد و راه شهید دکتر فتحی شقاقی را با افتخار ادامه داد. بی‌تردید مبارزات و خدمات این فرزند برومند مقاومت فلسطین و اسطوره پایداری و نماد ایستادگی جهان اسلام، سرمایه گرانبهایی است که همرزمان و شاگردانش با اتکای به آن، گام‌های خود را تا آزادی کامل قدس شریف و محو کامل رژیم صهیونیستی مستحکم‌تر از همیشه بر خواهند داشت.»

سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه‌قضائیه هم در پیامی درگذشت دکتر رمضان عبدالله شلح دبیر کل پیشین جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفت. به گزارش یکشنبه شب قوه‌قضائیه، در متن پیام تسلیت رئیسی آمده است: «این مجاهد خستگی‌ناپذیر که از رهبران الهام‌بخش مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغال‌گران صهیونیست به شمار می‌رفت، همچون سلف خود دکتر فتحی‌شقاقی، عمر با برکت خود را وقف آرمان بلند فلسطین و تربیت و سازماندهی مجاهدان آن سرزمین کرد و در این مسیر «مقاومت» را مقدم بر هر سازشی دانست.»

اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، نیز پیام تسلیتی خطاب به زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است:« این‌جانب ضمن ارج نهادن به زحمات مخلصانه مرحوم دکتر رمضان عبدالله در عرصه جهاد و مبارزه علیه رژیم صهیونیستی، برای شما سلامتی و مزید توفیق خدمت مسالت دارم و از همه همرزمان ایشان و نیروهای عزیز مقاومت جهاد اسلامی فلسطین می‌خواهم راه ایشان را تا رسیدن به هدف نهایی که آزادی فلسطین و قدس شریف است، ادامه دهند.»