بازداشت عاملان آتش‌سوزی جنگل‌های «خائیز»

در همین حال سیداسدالله هاشمی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از بازداشت عاملان آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه حفاظت شده «خائیز» خبر داد.

ورود مدیریت بحران به آتش‌سوزی جنگل‌ها

ازسوی دیگر به‌دنبال این آتش‌سوزی‌ها محمدفرید لطیفی، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از ورود این سازمان به موضوع آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌ها و مراتع کشور خبر داد. به گزارش «ایسنا» وی در مورد دلیل این حریق‌ها نیز افزود: دلیل وقوع آتش‌سوزی‌های اخیر در بخش‌هایی از جنگل‌ها و مراتع در حال بررسی است. همزمان جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اعزام تیم‌های آتش‌نشانی تهران برای کمک به اطفای حریق جنگل‌های زاگرس در استان کهگیلویه و بویر احمد خبر داد. پیش از این ملکی در گفت‌وگو با «ایسنا» آمادگی آتش‌نشانی تهران برای اعزام به جنگل‌های زاگرس و مشارکت در اطفای حریق را اعلام کرده بود. درهمین حال به‌دنبال وقوع این آتش‌سوزی‌ها سازمان جنگل‌ها نسبت به پتانسیل بالای وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های شمال کشور هشدار داد.

مهار حریق در جنگل‌های اندیکا

همزمان با وقوع آتش‌سوزی در منطقه خائیز جنگل‌ها و مراتع بخش آبژدان اندیکا واقع در شمال شرق خوزستان طی چند روز گذشته طعمه حریق گسترده شد که در نهایت بعد از گذشت چهار روز از پیشروی آتش در جنگل‌ها و مراتع اندیکا، سرانجام این آتش‌سوزی بعد از ظهر دیروز به‌طور کامل مهار شد. براساس گزارش‌ها ۲۰ هکتار از مناطق جنگلی شهرستان اندیکا در آتش سوخته است. در همین حال آتش‌سوزی جنگل کرخه، بیشه‌زارهای شوشتر، مراتع «نیوشت» ساوه و ارتفاعات ماهور (پاکو) باشت کهگیلویه و بویراحمد نیز روز گذشته مهار شد.

عدم‌اثبات عمدی بودن آتش‌سوزی‌های تهران

در خبری دیگر در پی آتش‌سوزی‌های چند روز گذشته در برخی از بوستان‌های تهران، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: برخلاف برخی از افراد که مدعی شده‌اند آتش‌سوزی‌های اخیر در تهران عمدی است برای کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تا این لحظه عمدی بودن آتش‌سوزی‌ها ثابت نشده است. طی چند روز اخیرآتش‌سوزی‌هایی در بوستان ولایت و پارک چیتگر تهران رخ داد که مهار شد.