روز اول خرداد ماه سال‌جاری دختری ۱۳ساله به نام رومینا اشرفی در تالش به دست پدرش با ضربه‌های داس به قتل رسید. براساس گزارش‌ها ظاهرا او به پسری ۲۹ساله به نام بهمن خاوری علاقه‌مند بوده و قصد داشته با او ازدواج کند، اما به‌دلیل مخالفت پدر از خانه فرار می‌کند و در نهایت پس از بازداشت و تحویل به خانواده از سوی پدرش در حالی که خواب بوده به قتل می‌رسد.

دستور رئیس‌جمهوری برای پیگیری ماجرای قتل تالش

در همین راستا، به گزارش «ایرنا» معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به قتل دختر نوجوان گیلانی گفت: این یک واقعه دردناک در کشور بود که رئیس‌جمهور نیز نسبت به آن واکنش نشان داده و دستور پیگیری داده است.از سوی دیگر هادی طحان نظیف، یکی از حقوقدانان شورای نگهبان، در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به موضوع قتل رومینا نوشت: «لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان در سال ۱۳۹۰ به پیشنهاد قوه قضائیه و توسط دولت وقت به مجلس ارسال شد و سال ۱۳۹۷ به تصویب رسید. سه مرتبه با ایراد شورا و اصلاح مجلس مواجه شد ولی متأسفانه ناتمام ماند. مصوبه مجلس و ایرادات شورا با حادثه تلخ رومینا بی‌ارتباط است.»به گزارش جماران، معصومه ابتکار نیز در واکنش به این توییت نوشت: «ممنون از نکات شما. لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان سال‌ها راکد مانده بود و با تقاضای اولویت دولت دوازدهم دوباره فعال شد. با پیگیری دولت آخرین ایراد شورای نگهبان سه هفته قبل در مجلس رفع شد و منتظر تایید نهایی هستیم. این لایحه حتما می‌تواند به قضات در مواردی مانند رومینا کمک کند.»

خواستگار رومینا بازداشت شد

در همین حال به گزارش فارس، بهمن خاوری خواستگار رومینا اشرفی روز گذشته به اتهام آدم‌ربایی و برخی شواهد که حکایت از نقش داشتن در عصبانیت پدر رومینا اشرفی داشت، بازداشت و تحویل مقام قضایی شد.