وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در گزارش جداگانه‌ای، روند آزادسازی سهام عدالت به مردم را تشریح کرد و رئیس‌جمهوری نیز درباره سرعت بخشیدن به فرآیند آزادسازی، مدیریت بازار سرمایه و فعال‌سازی در جهت حراست از حقوق صاحبان سهام عدالت تذکراتی داد.

مشارکت ۳میلیون و ۵۰۰هزار نفر در نخستین عرضه ETF

دراین جلسه همچنین گزارش دیگری درخصوص تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری معامله‌پذیر (ETF) به‌عنوان نخستین تجربه دولت در ابعاد مختلف و چگونگی واگذاری آن مطرح و بررسی شد که در نخستین عرضه، سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشارکت داشته‌اند.

دست دوستی دولت به سوی مجلس یازدهم

همچنین دیروز حسن روحانی در پیام توییتری نوشت که دولت از اکنون دست دوستی خود را به سمت مجلس جدید دراز می‌کند. رئیس‌جمهوری در این پیام تاکید کرد که با عبور مجلس از سن ۴۰ سالگی و آغاز دهه پنجم فعالیت آن، مردم چشم امید به همکاری یک‌ ساله دولت دوازدهم و مجلس یازدهم دوخته‌اند.

از سوی دیگر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با رد برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درخصوص دخالت دولت درانتخاب هیات‌رئیسه مجلس یازدهم گفت: همان‌طور که ریاست محترم جمهور بارها گفته‌اند دولت همواره بر همکاری و تعامل با دیگر قوا و از جمله مجلس اهتمام داشته و دولت در انتخاب هیات‌رئیسه مجلس هیچ دخالتی ندارد. دولت انتخاب روسای کمیسیون‌ها، هیات‌رئیسه و رئیس مجلس را مساله داخلی قوه مقننه می‌داند و از این رو نه در گذشته در این زمینه دخالتی داشته و نه در آینده خواهد داشت.