رضا نجاتی افزود: قرار بود نماز عید سعید فطر خارج از مساجد و در محلات اقامه شود که به‌خاطر سلامتی و رعایت نکات بهداشتی این برنامه لغو شود. وی ادامه داد: تا پایان عید سعید فطر تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی و غیردولتی، به جز نیروهای عملیاتی، بانک‌ها و اصناف غیرضرور تعطیل هستند.

بازگشت وضعیت قرمز به چابهار

ازسوی دیگر درحالی‌که چندی پیش چابهار جزو مناطق سفید کرونا اعلام شده بود تازه‌ترین اعلام مسوولان این منطقه از برگشت وضعیت قرمز خبر می‌دهد. به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محمدمهران امینی فرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در این رابطه اظهار کرد: به‌دنبال افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های ایرانشهر و چابهار، این دو شهر در ردیف شهر‌های «وضعیت قرمز» قرار گرفتند. امینی‌فرد خاطرنشان کرد: هرگونه تردد بین شهری و ورود و خروج به شهر‌های با وضعیت قرمز ممنوع می‌شود و در صورت نیاز اقدامات کنترلی شدیدتری اتخاذ شده و همه ادارات و ارگان‌های دولتی مکلف به فعالیت با حداقل نفرات و رعایت حفاظت فردی بوده و از حضور پرسنل مشکوک نیز جلوگیری شود.

عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهارنیز اظهار کرد: با توجه به اعلام وضعیت قرمز در چابهار، مراکز تجاری و واحد‌های خدماتی منطقه آزاد چابهار تعطیل شد.

هشدار در مورد افزایش مسافران مترو

در خبری دیگر در این راستا، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به افزایش آمار مسافران مترو طی روزهای اخیر گفت: با اجرای طرح ترافیک پس از عید فطر، مسافران حدالمقدور نباید در ساعات پیک با مترو تردد کنند. فرنوش نوبخت، درباره آمار مسافران مترو در روزهای اخیر اظهار کرد: طی روزهای گذشته آمار مسافران مترو به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در روز رسیده و هرچند این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل بسیار کمتر است، ولی به‌دلیل شرایط کرونایی این آمار می‌تواند در صورت رعایت نکردن موازین بهداشتی توسط مسافران مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

تعطیلی آب‌های گرم در سرعین و مشکین شهر

در خبری دیگر به گزارش «ایلنا» معاون سیاسی استاندار اردبیل از تعطیلی آب‌های گرم در سرعین و مشکین شهر خبر داد و گفت: مردم با توجه به اینکه هنوز بیماری کرونا به‌طور کامل از بین نرفته است، از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند. بهروز ندایی با اشاره به تعطیلات عید سعید فطر گفت: در استان اردبیل بیشتر سفرها در ایام تعطیل به‌دلیل استفاده از آب‌های گرم سرعین و مشکین شهر بوده است. در حال حاضر آب‌های گرم در استان تعطیل است و امکان استفاده از این مکان‌ها وجود ندارد.  وی ادامه داد: توصیه ما به مردم این است که با توجه به اینکه هنوز بیماری به طور کامل ریشه کن نشده است مردم در این مقطع از سفر به استان اردبیل حذر کنند.