به گزارش خبرگزاری تسنیم، حاجی‌میرزایی در حاشیه جلسه ستاد کرونای آموزش و پرورش گفت: اصل بر برگزاری حضوری امتحانات است مگر اینکه به لحاظ پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر نباشد البته ما در پایه نهم به جهت سرنوشت‌ساز بودن امتحانات این پایه در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اصرار بر برگزاری حضوری امتحانات داریم؛ بنابراین براساس پروتکل‌های بهداشتی این موضوع بررسی و انجام می‌شود. امیدواریم حداقل آزمون‌های ضروری و همچنین تمام امتحانات پایه نهم را به‌صورت حضوری برگزار کنیم.وزیر آموزش و پرورش گفت: از ۲۷ اردیبهشت، حضور مدیران در مدارس الزامی است و دبیران نیز طبق تقویم آموزشی در مدرسه حضور خواهند داشت. پس از گذشت یک هفته بعد از بازگشایی و مشخص شدن میزان مراجعه دانش‌آموزان به مدرسه شورای آموزشگاه براساس اختیاراتی که از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا دارد می‌تواند درخصوص نحوه فعالیت و روزهای بازگشایی مدرسه تصمیم‌گیری کند. در صورتی که تعداد مراجعات دانش‌آموزان کم باشد یا به پایان برسد شورای مدرسه می‌تواند درخصوص برگزاری امتحانات تصمیم‌گیری کند.

حضور معلمان برای تدریس نیست

او افزود: حضور معلمان در مدرسه برای تدریس نیست بلکه فقط برای رفع اشکال است، بنابراین معلمانی که در شبکه شاد فعال بودند و آموزش‌های لازمه را ارائه دادند، ممکن است مراجعه کمتر یا اصلا مراجعه‌ای نداشته باشند.

برگزاری امتحانات غیرحضوری در «شاد»

حاجی‌میرزایی از قرار گرفتن یک آزمون‌ساز در دستورکار خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم تا هفته آینده این آزمون‌ساز را در اختیار مدارس قرار دهیم تا کسانی که می‌خواهند آزمون‌های غیرحضوری را از طریق شبکه شاد برگزار کنند بتوانند این کار را انجام دهند.

اینترنت رایگان برای شبکه «شاد»

حاجی‌میرزایی در ادامه رایگان شدن اینترنت شبکه شاد را از مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا خواند و گفت: ما پیگیر تامین منابع اقتصادی آن هستیم و این کار حتما عملی خواهد شد.در عین حال دیروز محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران از رایگان شدن مصرف ترافیک شبکه شاد تا پایان فصل امتحانات خبر داد و اعلام کرد: همچنین بیش از ۹۰درصد دانشگاه‌ها هم خدمات آموزش آنلاین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند.