او با اشاره به برنامه ویژه روز قدسِ امسال افزود: رهبر انقلاب امسال درباره قدس سخنرانی خواهند کرد.

شریف در ادامه گفت: اینکه راهپیمایی در بعضی شهرها برگزار شود و در بعضی شهرها برگزار نشود، آسیب بیشتری می‌زند و منجر به فضاسازی دشمن درخصوص عدم استقبال مردم از این روز می‌شود، زیرا ملاک اصلی قضاوت رسانه‌های بیگانه در راهپیمایی روز قدس شهر تهران است. با توجه به وضعیت شهر تهران در مورد شیوع ویروس کرونا به احتمال زیاد امکان برگزاری راهپیمایی در شهر تهران وجود ندارد. او تاکید کرد: از حالا با گردنی برافراشته می‌توانیم اعلام کنیم راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار نمی‌شود و تمرکز خود را در بهره‌گیری از رسانه‌ها و فضای مجازی بگذاریم.

با این حال آیت‌الله اختری دبیرکل سابق مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) در جلسه هماهنگی روز قدس با بیان اینکه لازم است امسال نیز مانند سال‌های قبل به هر شکلی که امکان دارد روز قدس را زنده نگه داریم، تاکید کرد: امسال نباید روی اجتماعات متمرکز شویم. چون ممکن است تبعاتی داشته باشد و هنوز ۲۰ روز فرصت داریم که ممکن است زمینه‌های بهتری به وجود بیاید.

سه طرح پیشنهادی

از سوی دیگر قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور از احتمال برگزاری مراسم روز قدس به شکل‌های مختلف با توجه به وضعیت ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور خبر داد. نصرت‌الله لطفی روز گذشته در جلسه هماهنگی روز قدس در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا سه طرح مطرح است. اولین طرح برگزاری راهپیمایی مثل سال‌های گذشته بعد از برپایی نماز جمعه در شهرهایی خواهد بود که مجوز دارد. او نیز همانند سردار رمضان‌شریف تاکید کرد که این طرح در شهرهایی مثل تهران و برخی مراکز استان‌ها که امکان حضور فیزیکی وجود ندارد برگزار نخواهد شد.

راهپیمایی خودرویی

او راهپیمایی خودرویی را به‌عنوان دومین طرح عنوان کرد و گفت: بر اساس این طرح خانواده‌ها سوار بر خودرو و رعایت فاصله اجتماعی در راهپیمایی شرکت خواهند کرد.  قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در تشریح سومین طرح گفت: با بهره‌مندی از فضای مجازی می‌توان راهپیمایی مجازی مکمل را برگزار و با برافراشتن پرچم فلسطین اقدام به آتش زدن پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی کرد. لطفی با تاکید بر قطعی نبودن این طرح‌ها افزود: جزئیات برگزاری راهپیمایی روز قدس با توجه به وضعیت سفید، زرد و قرمز استان‌ها از نظر ویروس کرونا متفاوت خواهد بود. قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز گفت: روز قدس تعطیل‌ناپذیر است و این روز جهانی با گزینه‌های مختلف و با هماهنگی لازم در سطح کشور برگزار خواهد شد.

زمان اعلام تصمیم نهایی

نصرت‌الله لطفی گفت: بیش از ۱۲۰ طرح درباره نحوه برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس جمع‌آوری و مطالعه شده است ولی برنامه قطعی و تصمیم نهایی را در آینده اعلام خواهیم کرد. ما عضوی از نظام هستیم و از سیاست‌های کلی نظام پیروی خواهیم کرد و تصمیم نهایی برنامه‌های مراسم روز قدس یک هفته قبل از روز قدس اعلام خواهد شد.