معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید براینکه بازگشایی صنوف به معنی از بین رفتن بیماری نیست، گفت: ۲۵۰۰ پروتکل برای بازگشایی ۱۲ هزار شغل تدوین شده است. وی با اشاره به شایعات فضای مجازی گفت: ما قرار نیست در هنگام ثبت‌نام کد اقتصادی از کسی بگیریم و این هیچ ارتباطی به مالیات ندارد.

کرونا سندروم حادتنفسی ایجاد نمی‌کند

به گزارش «ایرنا» رئیسی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه علت مرگ بیماران کرونا سندروم حاد تنفسی اعلام می‌شود، گفت: سالانه تعداد زیادی در دنیا و از جمله در ایران به خاطر بیماری تنفسی فوت می‌کنند، اگر به کلمه ARDS یعنی سندروم حاد تنفسی دقت کنیم می‌بینیم که کرونا اصلا سندروم حاد تنفسی ایجاد نمی‌کند.

آخرین فرصت ثبت‌نام اصناف

کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در اطلاعیه‌ شماره ۵ خود درباره طرح فاصله‌گذاری هوشمند از کسبه و اصناف که در مقابله با کرونا کم خطر اعلام شده و علاقه‌مند به شروع فعالیت هستند خواست با مراجعه به سایت وزارت بهداشت نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. براساس این اطلاعیه پنجشنبه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام اصناف کم خطر در سامانه وزارت بهداشت است.

اختصاص بخشی از حقوق نمایندگان به مقابله باکرونا

درخبری دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک پنجم حقوق اردیبهشت ماه خود را برای مقابله با کرونا تخصیص دادند.

پیشنهاد اجباری شدن ماسک در تهران

همچنین علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران، با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود، از تدوین «پروتکل پیشنهادی» کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا جهت مقابله با شیوع کرونا در حمل و نقل همگانی و نیمه همگانی خبر داد. سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد که استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی تهران اجباری شود.

افزایش ساعات کار میادین میوه و تره بار

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری فارس، به‌منظور کاهش تراکم مراجعه‌‌کنندگان به میادین میوه و تره‌بار در راستای اجرای طرح فاصله‌‌گذاری فیزیکی و امکان مراجعه شهروندان به این مراکز در ساعات بیشتری از طول روز، زمان فعالیت میادین میوه و تره‌بار تهران از اول اردیبهشت یک ساعت افزایش می‌‌یابد.