اگر جمعی نامه‌ای به یکی از مقامات می‌نویسند باید صبر کنند تا در چارچوب ضوابط قانونی موضوع بررسی شود. اسماعیلی گفت: ما به حکم قانون و براساس عدالت در این پرونده و پرونده‌های دیگر تصمیم خواهیم گرفت. این پرونده هنوز منتهی به صدور رای نشده و در دادسرا است و کار تحقیقات آن انجام می‌شود. این پرونده بسیار گسترده‌ است که تعدادی از متهمان آن محکوم شدند، اما درخصوص این فرد موردنظر، هنوز رسیدگی کامل قضایی انجام نشده است. او همچنین درباره اعطای مرخصی به زندانیان گفت: با عنایت رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه‌قضائیه، نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از زندانیان به مرخصی رفتند. اسماعیلی افزود: حدود ۱۰هزار نفر از مجموع زندانیان، مشمول عفو شدند و پرونده محکومیت آنها بسته شد. سخنگوی قوه‌قضائیه با اشاره به ویروس کرونا در کشور گفت: اهتمام بسیار جدی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سازمان زندان‌ها انجام شد تا از ابتلای کسانی که در زندان هستند پیشگیری شود و مبتلا به ویروس نشوند.

توضیح درباره فرار از زندان سقز

اسماعیلی همچنین درباره اغتشاش دربرخی زندان‌ها گفت: موضوع زندان سقز یک استثنا بود که آمیخته‌ای از توطئه تعدادی از زندانیان و پرسنل بود. به گزارش باشگاه خبرنگاران سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: اکثر قریب به اتفاق زندانیان فراری دستگیر و تمام زندانیانی که جرایم سنگین داشتند بازداشت شدند. او افزود: ۸ نفر از ۷۴ نفری که فرار کرده بودند، بیرون هستند. درشیراز هم تعدادی از زندانیان به‌دنبال این موضوع بودند که متوجه شدند هوشیاری‌ها به‌گونه‌ای است که نمی‌توانند اقدامی کنند ودرآنجا حادثه‌ای رخ نداد.

تکذیب دستگیری لیدر فرار زندانیان سقز در عراق

در خبری دیگر به گزارش «ایرنا» محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان درخصوص دستگیری لیدر فرار زندانیان سقز گفت: دستگیری لیدر فرار زندانیان سقز در عراق صحت ندارد و این فرد در روستای سبدلو از توابع شهرستان بانه توسط مراجع انتظامی و با همکاری مردم دستگیر شده است.