احتمال عرضه کیت تشخیص پادتن کرونا به بازار

ازسوی دیگر دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری از ورود «کیت‌الایزا» با قیمت ۳۰ هزار تومان تا دو هفته دیگر به بازار خبر داد. مصطفی قانعی در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره ویژگی‌های «کیت‌الایزا» که به زودی قرار است در آزمایشگاه‌ها توزیع شود، گفت: کیت‌الایزا می‌تواند به روش کمی پادتن‌هایی را که علیه بیماری کووید-۱۹ ایجاد شده است، اندازه‌گیری کند. بنابراین اگر پادتن فردی مثبت باشد و از لحاظ کمی دارای پادتن بالاتری باشد به آن معنی است که بیماری را گرفته و بدن او نیز علیه این بیماری پادتن را ساخته است. وی اما تاکید کرد که به هیچ‌وجه این کیت برای تشخیص نیست. وحید یونسی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان پیشتاز طب که تولید کیت‌الایزا را آغاز کرده‌اند نیز زمان تشخیص به وسیله این کیت را ۷۵ دقیقه عنوان کرد.

تعطیلی مطب‌های دندانپزشکی تا اطلاع ثانوی

درخبری دیگر مهدی شادنوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: دستورالعملی برای مراکز دندانپزشکی ابلاغ شده و کارهای اورژانس دندانپزشکی در کلینیک‌های منتخب ارائه می‌شود؛ اما مطب‌های شخصی تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند. به گزارش «ایرنا» وی افزود: براساس مراکز جهانی سلامت از جمله سازمان بهداشت جهانی، دندانپزشکی یکی از مشاغل پرخطر در زمان شیوع کرونا محسوب می‌شود و به همین دلیل، مطب‌های دندان پزشکی هنوز اجازه فعالیت ندارند؛ زیرا در زمینه انتقال ویروس بسیار خطرناک هستند.

اعزام مشمولان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

همچنین سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه اعزام مشمولان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و غربالگری انجام می‌شود، گفت: تاکنون حتی یک مورد فوتی از سربازان به‌دلیل بیماری کرونا در پادگان‌های نظامی و انتظامی گزارش نشده است.

ابتلای ۷۰راننده اتوبوس به کرونا

حسن مسلم‌خانی، مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی کشور نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: تاکنون ۷۰ نفر از رانندگان اتوبوسرانی کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و ۷ نفر از این افراد هم بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

شرط جدید برای تاکسی‌ها

همچنین مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به آغاز استفاده از کاورهای نایلونی در تاکسی‌های تهران تاکید کرد: مسافرگیری سه نفر برای تاکسی‌ها تنها با داشتن کاور نایلونی امکان‌پذیر است.

دریافت اطلاعات دارویی با خط ویژه ۴۱۶۵۱

درخبری دیگر حسن صفاریه مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با اشاره به ارائه خدمات دارویی با حداکثر توان از سوی داروخانه مرکزی هلال‌احمر گفت: هموطنان می‌توانند برای دریافت اطلاعات دارویی خود با خط ویژه ۴۱۶۵۱ تماس بگیرند.