فوت ۵۵ نفر در مراکز نگهداری سالمندان

در خبری دیگر، وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی در ارتباط ویدئویی با خبرنگاران گفت: از ۲۵۳۱ مرکز شبانه‌روزی، ۴۵ مرکز آلوده شده است که در مراکز ما ۵۵ نفر بر اثر بیماری کرونا فوت شده‌اند و ۷۱ درصد آنها سن بالای ۷۰ سال داشتند. او توضیح داد: به‌طور خاص برای مراکز سالمندان و معلولان، ۳۰ مرکز آلوده است و همچنین از ۱۰ هزار کودک بی سرپرست، هیچ فوتی نداشتیم. ۷ مورد کرونا مثبت در یکی از مراکز نگهداری بودند که بهبودی برای آنها حاصل شد.

رئیس سازمان بهزیستی همچنین گفت که ۲ نفر از کارکنان بهزیستی به علت کرونا جان باختند.

تست کرونای شهردار تبریز مثبت شد

در خبری دیگر، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مثبت بودن تست کرونای ایرج شهین باهر، شهردار کلان‌شهر تبریز خبر داد. به گزارش «ایسنا» شهردار تبریز ضمن تایید ابتلای خود به بیماری کرونا گفت که هم اکنون در قرنطینه خانگی به سر می‌برد و به تجویز پزشک دارو مصرف می‌کند.

بررسی بیولوژیک بودن«کرونا»

در خبری دیگر، رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح درباره بیولوژیک بودن «کرونا» گفت: این موضوع در مراکز علمی در حال بررسی است؛ اما تایید آن کار آسانی نیست. سردار حسن عراقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر توضیح داد: این موضوع مشکوک است نه اینکه به‌صورت قطعی کسی بتواند آن را مطرح کند؛ اما با توجه به قرائن به‌عنوان یک تردید و شک مطرح شده است و همه کشورها در حال بررسی موضوع هستند. در مراکز علمی ایران نیز این موضوع در حال بررسی است.

ابتلای تعدادی از آتش‌نشانان به کرونا

خبر دیگر آنکه مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ضمن اعلام ابتلای تعدادی از آتش‌نشانان به بیماری کرونا خبر داد. مهدی داوری به «ایلنا» توضیح داد: مواردی از ابتلا در بین آتش‌نشانان نیز گزارش شده است و این افراد علائم بیماری را داشتند و در منزل قرنطینه شده‌اند؛ البته در یکی دو مورد نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند که خوشبختانه همه این موارد یا بهبود پیدا کرده‌اند یا رو به بهبود هستند.

ایجاد قطعه جدید در بهشت زهرا(س)

همچنین دیروز مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: قبرچینی به تعداد ۱۰ هزار قبر در قطعه جدید صورت گرفته است، ضمن اینکه آغاز طراحی و ساخت مرکز تطهیر مجهز و ایزوله با هدف افزایش ظرفیت پذیرش اموات (عروجیان ۲) در مواقع بحرانی در محل سوله‌های بحران، نظارت دائم بر سیستم تصفیه خانه سالن‌های تطهیر بهشت زهرا (س) توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران و نصب دستگاه پایش از راه دور و کلر‌زنی در تصفیه خانه از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در مجموعه بهشت زهرای تهران است.