آخرین وضعیت زندانیان فراری

اسماعیلی درباره آخرین وضعیت زندانیان فراری گفت: در این ایام متاسفانه یکی دو حادثه در برخی زندان‌ها از جمله زندان سقز داشتیم که با توطئه برخی زندانیان همچنین احتمال تبانی و سهل‌انگاری برخی کسانی که در زندان فعالیت می‌کردند، رخ داد. با همکاری نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه و مجموعه زندانبانی بیشتر زندانیان فراری دستگیر شدند، عده‌ای خودمعرف بازگشتند و اکنون به تعداد انگشت‌شمار بیرون هستند و تعدادی خودشان بازگشتند. او تاکید کرد: عامل اصلی و طراح توطئه دستگیر شده و کسانی که هنوز دستگیر نشده‌اند جرم سنگین نداشته‌اند و فریب خورده‌اند.

عدم اعطای مرخصی به نجفی

سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوال دیگری درباره عدم اعطای مرخصی به محمدعلی نجفی و اینکه یکی از هم‌بندهای وی مبتلا به ویروس کرونا شده، گفت: این ادعا صحت ندارد. آقای نجفی چون هنوز رای محکومیت قطعی نگرفته، از دایره شمول مرخصی خارج است و با قرار بازداشت در زندان به سر می‌برد و بعد از قطعی شدن رای صادره، نسبت به مرخصی وی نیز تصمیم گرفته می‌شود.

وضعیت پرونده سلطان سوخت

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره دستگیری هومن پروین معروف به سلطان قاچاق سوخت گفت: رای این پرونده در حال اجراست و این فرد میلیاردی به جزای نقدی محکوم شده است و بخشی از جزای نقدی وی نیز وصول شده و در اسفندماه ۹۸ در یک مورد ۳۰ میلیارد از جزای نقدی وی نیز واصل شده است.