روحانی در این پیام با اشاره به سیلی که در روزهای اول فروردین سال گذشته، ۲۵ استان کشور را درگیر کرد میزان خسارات وارده از آن را ۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۸۰ هزار خانه نیاز به مرمت پیدا کردند. در طول سالی که گذشت اکثر خانه‌هایی که نیاز به احداث داشتند، احداث شدند و همه خانه‌ها و بناها مرمت شدند و زیربناها ساخته شد.او با تاکید بر اینکه در سال ۹۸ صنعت نفت در شدیدترین تحریم تاریخی قرار گرفت و فشارها از هر سو بر اقتصاد کشور ما وارد شد، گفت: همه آمارها به ما می‌گوید در ۹ ماه سال ۹۸ رشد اقتصادی ما مثبت بوده و تورم در حد ممکن مهار شده است.

روحانی در ادامه با اشاره به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت: یک سردار را از ما گرفتند و هزاران سردار در این بدرقه باشکوه ساخته شد. در کنار این همه حوادث تلخ و شیرین، خطای باورنکردنی یک فرد را هم شاهد بودیم و ۱۷۶ عزیز که عمدتا هموطنان ما بودند از این حادثه قربانی شدند، حادثه‌ای که همه مردم ما را متاثر کرد.او با اشاره به ورود ویروس کرونا در کشور در ماه پایانی سال ۹۸، گفت: می‌خواهم به نکته مهمی اشاره کنم و آن اینکه در طول ۶ سال گذشته دولت در دو امر سرمایه‌گذاری ویژه انجام داد، در امر بهداشت و درمان و طرح تحول سلامت و در مساله فضای مجازی و ارتباطات و شبکه ملی اطلاعات و این روزها مردم قدر این دو طرح عظیم و بزرگ را بهتر از هر زمان دیگر لمس می‌کنند. روحانی در ادامه تاکید کرد: سالِ سختی بر مردم ما بود اما بیش از همه این سختی‌ها مردم را آبدیده کرد، جسم مردم را آزار داد اما روح مردم را مقاوم‌تر کرد.

 پیام روحانی خطاب به مردم آمریکا

از سوی دیگر، رئیس‌جمهوری روز نخست فروردین ماه امسال در پیامی خطاب به مردم آمریکا، شکست کووید-۱۹ را یک «وظیفه» جهانی دانست و هشدار داد که در شرایط یک «همه‌گیری» خطرناک جهانی، تهران، پاریس، لندن و واشنگتن فاصله چندانی ندارند و هر سیاست کوته‌بینانه و خصمانه‌ای که بخواهد موجب تضعیف نظام پزشکی و محدودیت منابع مالی در مدیریت بحران در ایران شود، تاثیر مستقیم بر روند مبارزه با این «همه‌گیری» در سایر کشورها خواهد داشت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در این پیام با بیان اینکه تحریم‌های دولت آمریکا موجب شده است افراد زیادی از شهروندان عادی ایران سلامتی، کار و درآمد خود را از دست بدهند، گفت: ملت ایران این بار هم چه در برابر ویروس و چه در برابر تحریم و سیاست‌های ظالمانه و راهبرد فشار حداکثری دولت کنونی آمریکا، با سربلندی و مقاومت دوام خواهند آورد و از این روزگار سخت عبور خواهند کرد اما آیا مردم آمریکا می‌پذیرند که این فشارهای ظالمانه به نام آنان، با رای آنان و با مالیات آنان بر مردم ایران تحمیل شود؟ رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه «اکنون زمان آن است که ملت آمریکا بر سر دولت آمریکا با صدای بلند فریاد برآورد و از او پاسخ بخواهد. نگذارید بیش از این اوراق تاریخ آمریکا سیاه شود»، از مردم آمریکا خواست دولت و نمایندگان خود در کنگره آمریکا را آگاه کنند که دشمنی و فشار و تحریم هیچ‌گاه موفقیتی به همراه نداشته و نخواهد داشت.

 مشمولان بسته معیشتی کرونا مشخص شدند

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایتی دولت درباره مشمولان بسته معیشتی کرونا، توضیحاتی داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما حسین میرزایی توضیح داد: با شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته شد که بسته معیشتی کرونا با مبلغ ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به برخی از خانوار‌ها واریز شود. او بیان کرد: شناسایی خانوار‌های نیازمند برعهده وزارت رفاه بود که این شناسایی صورت گرفت و برای نیم دهک پایین کشور که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بودند واریز شد. سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایتی دولت افزود: این خانوار‌ها از لحاظ درآمد در پایین‌ترین سطح قرار داشتند و شغل، مسکن، خودرو و درآمد نداشتند.