به گزارش «ایسنا» محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد: مغایرت‌ها و عدم انطباق لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ با سیاست‌های کلی نظام که در هیات عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام به شیوه کنفرانس مجازی بررسی شد و به تصویب اعضای هیات عالی نظارت رسیده بود، در جلسه‌ فوق العاده با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی آقا‌محمدی، دبیر هیات عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام، داود دانش‌جعفری رئیس کمیسیون اقتصادی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، نهایی و پس از اطلاع و تایید رئیس هیات عالی نظارت آیت‌الله آملی لاریجانی به شورای نگهبان ارسال شد.

ایرادات شورای نگهبان به بودجه

همزمان روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان از ایرادات جدید این شورا نسبت به لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور خبر داد. عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: ما تا تبصره ۱۰ لایحه را رسیدگی کردیم و ایراداتی هم داشتیم که به مجلس ارسال خواهد شد و به‌صورت کلی با نهایی شدن بررسی‌ها مجموع ایرادات اعلام خواهد شد. وی افزود: ما هنوز چیزی برای مجلس نفرستاده‌ایم و تا پایان هفته با بررسی‌های نهایی، مجموع ایرادات و ارزیابی‌های صورت‌گرفته را به مجلس ارسال می‌‌کنیم.

نحوه بررسی ایرادات شورا به بودجه درمجلس

در همین حال بهروز بنیادی، عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال ۹۹ اظهار کرد: بر اساس توافقی که پیش از این صورت گرفته بود، این ایرادات نیز در کمیسیون تلفیق بودجه رفع خواهد شد و نیازی به تشکیل جلسه مجازی مجلس نیست.

ازسوی دیگر بهروز نعمتی، عضو هیات‌رئیسه مجلس درگفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: تاکنون شورای نگهبان ایرادات مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه درباره بودجه سال آینده را به پارلمان ارجاع نداده است. وی تصریح کرد: برگزاری جلسات کمیسیون تلفیق به‌صورت ویدئو کنفرانس یکی از پیشنهاد‌ها برای بررسی ایرادات به بودجه سال آینده است که بایددر جلسه هیات‌رئیسه پارلمان درباره این موضوع تصمیم‌گیری کنیم. وی اضافه کرد: در هیات‌رئیسه مجلس در روزهای آینده برای برطرف کردن ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه تدبیری اندیشیده خواهد شد و مشکل را برطرف خواهیم کرد تا بودجه در موعد مقرر برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

ازسوی دیگراسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس از موافقت هیات رئیسه با استفاده از فناوری دیجیتالی دوسویه برای برگزاری جلسات علنی در صورت تداوم بحران کرونا خبر داد.

اختصاص سهمیه ۶۰ لیتری بنزین به سفرهای تابستانی

در خبری دیگر بهروز بنیادی، عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا قطعا سهمیه ۶۰ لیتری در ایام عید نوروز به خودروها اختصاص نخواهد یافت و این سهمیه در تابستان به کارت سوخت‌ها اختصاص می‌یابد.