تست مثبت کرونای نمایند‌گان شاهرود و پاوه

در خبری دیگر سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از مثبت شدن تست کرونای خود خبر داد. همچنین به گزارش انتخاب، شهاب نادری، نماینده مردم پاوه به بیماری کرونا مبتلا و در بیمارستان فارابی بستری شد.

آخرین وضعیت اسماعیل نجار

همچنین به گزارش فارس، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه کرونا گرفته بودم، گفت: بنده دو هفته در قرنطینه بودم و در حال حاضر نیز دوره نقاهت را سپری می‌کنم.

افزایش قربانیان مسمومیت الکلی

در همین حال به دنبال شایعاتی مبنی بر جلوگیری از ابتلا به کرونا درصورت مصرف الکل، قربانیان استفاده از الکل صنعتی در خوزستان افزایش یافته است. به گزارش «ایرنا» علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: تعداد جان‌باختگان ناشی از مسمومیت الکلی در خوزستان تا ظهر دیروز به ۴۰ نفر رسید.

فرهاد ابول نژادیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز نیز گفت: میانگین سنی این افراد مسموم ۳۴ سال است که کم‌سن‌ترین فوتی‌ها ۱۵ ساله و مسن‌ترین آنها ۷۲ ساله است. وی افزود: ۱۸ اسفند بیشترین میزان مراجعه‌کنندگان را شاهد بودیم که در یک روز ۲۱۸ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند. در روز ۱۹ اسفند ۱۷۰ نفر و در ۲۰ اسفند ۴۹ نفر با مسمومیت ناشی از متانول مراجعه کردند. از سوی دیگر پزشکی قانونی استان مازندران اعلام کرد در فاصله زمانی اول تا ۱۹ اسفند امسال ۱۲ نفر در این استان بر اثر مصرف الکل جان خود را از دست دادند.

مخالفت شورای امنیت ملی با قرنطینه گیلان

در خبری دیگر محمدحسین قربانی، نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: طبق درخواست‌های مکرر افراد از بنده جهت قرنطینه کامل استان گیلان، صحبت‌های مختلفی با مسوولان کشوری داشتم، اما صحبت‌ها و دلایل شورای امنیت ملی ما را قانع کرد که از این خواسته منصرف شویم. به گزارش انتخاب، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: از بین ۲۰۰ نفری که در این مدت در گیلان فوت کردند تنها آزمایش ۳۳ نفر آنها مثبت اعلام شد و جواب تست برخی نیز هنوز مشخص نیست، بنابراین نمی‌توان با قاطعیت گفت تمامی این افراد به‌دلیل کرونا درگذشتند.

دلیل بالا بودن آمار مبتلایان به کرونا در مازندران

در خبری دیگر رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از رتبه نخست این استان در تعداد تست‌گیری کرونا بین همه استان‌ها خبر داد و دلیل سرعت بالای رشد آمار مبتلایان در این استان را سرعت در تشخیص ابتلا به این بیماری عنوان کرد. به گزارش «ایرنا» سیدعباس موسوی گفت:  با توجه به وجود این امکان در استان، تعداد تست‌ها و سرعت نتیجه‌گیری در استان بیشتر است و به همین دلیل سرعت رشد آمار مبتلایان مازندران بیشتر احساس می‌شود. همین موضوع باعث بالا رفتن آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به سایر دانشگاه‌ها شده است.

احتمال تغییر سال تحصیلی

درخبری دیگر به گزارش «ایسنا» علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش‌ها تا ۲۰ فروردین برنامه‌ریزی شده است و امکان دارد سال تحصیلی تغییر کند و یک ماه از تعطیلات تابستانی را به آموزش اختصاص دهیم. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان بازگشایی مدارس مشخص نیست، برای تداوم آموزش دانش‌آموزان برنامه‌ریزی می‌کنیم.

ویژگی‌های سلاح بیولوژیک در کرونا

همچنین سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور شامگاه سه‌شنبه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: به‌طور قطع نمی‌شود گفت کرونا یک سلاح بیولوژیک است اما بخش زیادی از ویژگی‌های یک سلاح بیولوژیک را داراست.

اختصاص باجه مخصوص در بانک‌ها

درهمین حال روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: همه بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلف شدند به اختصاص باجه مخصوص در هر شعبه به‌منظور دریافت و پرداخت وجوه نقد با رعایت نکات بهداشتی اقدام کنند.