به گزارش «ایرنا»، علی نوبخت حقیقی در تشریح دستور کار کمیسیون بهداشت از حضور معاونان وزیر بهداشت در این نشست فوق‌العاده برای بررسی اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه سه‌ساعته با حضور معاونان بهداشت، درمان، دارو و پارلمانی وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی از نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی مجلس اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا بررسی شد.

مردم به بیمارستان‌های منتخب مراجعه نکنند

درهمین حال روز گذشته ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت دریک نشست خبری بااشاره به شیوع کرونا درکشور با تاکید بر اینکه بیمارستان مرجع تشخیص نداریم بلکه آزمایشگاه مرجع تشخیص داریم که در تهران سه مرکز به این امر اختصاص یافته است، تاکید کرد: مردم نمی‌توانند به آنجا مراجعه کنند صرف اینکه احساس می‌کنند مشکوک هستند؛ چرا که انجام آزمایش قبل از علامت‌دار شدن انجام نمی‌شود.

به گزارش «ایرنا» وی افزود: بیمارستان‌های منتخب هم بیمارستان‌هایی است که فقط ستاد مبارزه با کرونا، مبتلایان را به آنجا منتقل می‌کند و هر کسی نمی‌تواند مراجعه کند. حریرچی اضافه کرد: ۸۰ درصد کسانی که مشکوک به کرونا هستند، با مصرف مایعات و رژیم غذایی درمان می‌شوند و نیاز به بستری و قرنطینه ندارند.

گیلان؛ دومین استان از لحاظ درگیری بیماری کرونا

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حریرچی تصریح کرد: استاندار گیلان اعلام کرده که ظرف دیروز و امروز ۲۰ درصد بار ورودی به استان گیلان بیشتر شده است. طبق بررسی‌های انجام‌شده، استان گیلان بعد از استان قم از لحاظ درگیری بیماری، در مقام دوم قرار دارد.

تمدید تعطیلی مدارس تاچهارشنبه

درخبری دیگر به گزارش خبرآنلاین، با تصمیم اعضای شورای تامین استان‌ها و به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان تمامی مدارس و مراکز آموزشی شامل مدارس دوره‌های پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم و همچنین آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌های خارجی تحت پوشش آموزش و پرورش از روز دوشنبه تا چهارشنبه تعطیل است.