لاهیجان، صومعه‌سرا، رودبار، آستانه، فومن، رودسر و لنگرود از شهرستان‌هایی هستند که بیشترین تاثیر را از این برف سنگین که در۱۵سال گذشته بی‌سابقه بوده و زندگی را طاقت‌فرسا کرده است، گرفته‌اند. روز پنج‌شنبه محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور که برای بررسی بحران برف به استان گیلان سفر کرده بود گفت: گیلان ۲۵۰۰ روستا دارد که به دنبال بارش برف سنگین ۵۸۸ روستا دچار قطع مسیر شدند. او همچنین ازتلاش برای بازگشایی راه ۳۵۰ روستای باقی‌مانده خبر داد. در همین حال روزگذشته وزیر نیرو با بیان اینکه وسعت بارش برف در استان گیلان ۱۴هزار کیلومتر مربع بوده است، گفت: شرایط آب و برق استان در حال ثابت شدن است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا اردکانیان اظهار کرد: با توجه به وضعیت جوی و تلاش همکاران راهداری در باز کردن معابر، ۲۷۰ اکیپ در بخش برق از امکانات استان گیلان و استان‌های معین و همجوار با باز شدن راه‌ها می‌توانند نسبت به مرمت باقی مانده قطعی‌های برق اقدام کنند.  وی ادامه داد: برف سنگینی باریده و با وجود اینکه امسال، سال تری داشتیم، در چهار شبانه‌روز گذشته، از شنبه تا سه‌شنبه به‌طور متوسط ۶/ ۴ میلی‌متر در کشور بارش داشتیم که این متوسط در استان گیلان ۲۷ برابر بوده است. به دنبال بارش برف سنگین دراستان گیلان، ۷ نفر جان باخته‌اند و بیش از ۸۰ نفر مجروح شده‌اند. مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس درباره آمار جان‌باختگان ناشی از ریزش بهمن و برف در استان گیلان گفته است که از این تعداد پنج نفر بر اثر ریزش بهمن در رودبار و دو نفر بر اثر سقوط از ارتفاع و ریزش سقف در رشت جان خود را از دست داده‌اند. درهمین حال به دنبال بازگشایی راه‌ها و حل بخشی از مشکلات، براساس مصوبه ستاد بحران و حوادث پیش‌بینی نشده استانداری گیلان، امروز همه مدارس استان گیلان باز است.

ازسوی دیگر جمعیت هلال احمر روز پنج‌شنبه درگزارشی اعلام کرد در پی بارش‌ سنگین برف چند روز گذشته در استان گیلان با بالگرد به توزیع اقلام غذایی در روستاهای ییلاقی صعب‌العبور اقدام کرده است. به گزارش «ایلنا» مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات نیز از امدادرسانی به ٣٦٧٨٦ نفر در ١٦٩ محور کوهستانی و ٤٩ شهر و روستا که درگیر برف و کولاک بوده‌اند، خبر داد. درکنار استان گیلان، از ۱۴۲ روستا در سطح شهرستان خلخال که راه‌های ارتباطی‌شان به دنبال شدت برف و کولاک و بارش سنگین برف مسدود شده بود راه‌های ارتباطی ۸۰ روستا تاکنون بازگشایی شده است.

موج جدید بارشی درکشور

 با تمام اینها روزگذشته، محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی از ورود موج بارشی جدید از یکشنبه از استان‌های کرمانشاه و کردستان به کشور خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: از یکشنبه در دوسوم بخش شمالی کشور شاهد بارندگی خواهیم بود و در روز دوشنبه هم برای تهران بارندگی پیش‌بینی می‌کنیم و این موج عبور می‌کند و موج بعدی چهارشنبه وارد خواهد شد. همچنین به گزارش «ایسنا» صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: دمای تهران امشب بین ۲ تا ۱۰ درجه سانتیگراد، یکشنبه بین ۶ تا ۱۳ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه هفته پیش رو بین ۵ تا ۱۱ درجه سانتیگراد متغیر است. همزمان سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای خبر از بارش برف و باران طی یکشنبه و دوشنبه آینده در ۱۸ استان و نسبت به آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها هشدار داد.