البته شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هفته گذشته رسما اعلام کرد که به دلیل رد‌صلاحیت گسترده چهره‌های شاخص و کلیدی اصلاح‌طلب، لیستی با عنوان و لوگوی خود برای انتخابات دوم اسفند ارائه نمی‌کند. در عین حال گروه‌های اصلاح‌طلب در تلاشند بدون عنوان شورای عالی، فهرستی از تاییدصلاحیت‌شدگان این جریان سیاسی ارائه کنند. در این میان اما کارگزاران اعلام کرده که در تهران لیست مستقل می‌دهد.

انصراف افشانی از کاندیداتوری

از سوی دیگر، دیروز یکی از چهره‌های اصلاح‌طلب که صلاحیتش پس از اعتراض از سوی شورای نگهبان احراز شد، از داوطلبی در انتخابات مجلس یازدهم انصراف داد. محمدعلی افشانی شهردار سابق تهران و عضو حزب اعتماد ملی که برخی از اصلاح‌طلبان، احراز صلاحیت او و محمد حسین مقیمی، معاون سابق سیاسی وزیر کشور را تقویت‌کننده احتمال تجدیدنظر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در ارائه لیست انتخاباتی برای تهران می‌دانستند، دیروز در نامه‌ای به فرماندار تهران انصراف خود را از داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، افشانی در بیان دلیل این تصمیم خود نوشت: متاسفانه تایید دیرهنگام شورای محترم نگهبان امکان برنامه‌ریزی، سازماندهی و حضور موثر در این دوره از انتخابات را از اینجانب سلب کرد و همچنین احزاب اصلاح‌طلبی که داوطلب تایید صلاحیت شده دارند نتوانستند به اتفاق لیست واحد انتخاباتی ارائه کنند.

اختلاف در میان اصولگرایان

خبر‌ها از اردوگاه اصولگرایان از وجود اختلاف زیاد میان گروه‌های اصولگرایی حکایت دارد. آنها با وجود تایید صلاحیت بسیاری از نیروهای خود نتوانسته‌اند به لیستی واحد دست یابند. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، طیف نزدیک به محمدباقر قالیباف و جبهه پایداری هر کدام فهرست‌هایی را منتشر کرده‌اند که گرچه چهره‌های مشترک دارد اما یکدست و واحد نیست. دیروز غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز روایتی از اختلاف میان غلامعلی حدادعادل و مرتضی آقاتهرانی مطرح کرد. او گفت: مدت‌ها پیش جلسه‌ای با حضور جبهه پایداری در خانه آقای موحدی‌کرمانی برگزار کردیم و آنان اعلام آمادگی برای وحدت کردند اما تاکنون در این زمینه به نتیجه‌ای نرسید‌ه‌ایم. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره چنددستگی اصولگرایان بر سر فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، گفت: باید منتظر باشیم تا لیست نهایی بیاید اگرچه تاکید جامعه روحانیت رسیدن به لیست واحد است. از سوی دیگر مرتضی آقا‌تهرانی دبیرکل جبهه پایداری نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه با وجود عدم شرکت نمایندگان جبهه پایداری در جلسات شورای ائتلاف، جلساتی را با بزرگان این شورا در این چند ماه داشتیم، اعلام کرد که نتوانستیم به وحدت برسیم. دیروز فهرستی منتسب به محمدباقر قالیباف منتشر شد. قالیباف دو روز پیش لیست انتخاباتی شورای ائتلاف را که نام او هم در آن آمده، مورد تایید ندانست.