او در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره دانشجویان بازگشته از ووهان چین که اکنون در قرنطینه به‌سر می‌برند گفت: تمام این دانشجویان در سلامت کامل به‌سر می‌برند و به قطعیت می‌توان گفت که هنوز ویروس کرونا به ایران وارد نشده است. جهانپور افزود: تست کرونای دانشجویان منفی بوده و همه آنها در سلامت کامل به‌سر می‌برند، اما در عین حال طبق نظر کمیته فنی و پروتکل‌های بین‌المللی مدت ۱۴ روزه قرنطینه باید طی شود.

استفاده از ماسک را برای همه توصیه نمی‌کنیم

همچنین سعید نمکی وزیر بهداشت نیز دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری ویروس کرونا جدید در کشور نداشته‌ایم، درباره استفاده از ماسک برای پیشگیری از این بیماری گفت: تا این لحظه چون مورد مثبتی از کرونا نداشته‌ایم، استفاده از ماسک را برای همه فعلا توصیه نمی‌کنیم. او افزود: خانمی ‌در زنجان چند وقت تحت‌نظر بود و ۳ بار تست شد که ‌آخرین تست وی‌ هم ‌منفی بوده است. در مجموع تا الان مورد مثبتی از این بیماری در کشور نداشته‌ایم.

کمک داوطلبانه یک ایرانی در ووهان چین

در خبری دیگر، چانک هوا سفیر چین در ایران اعلام کرد که شهروندی ایرانی برای کمک‌رسانی به تیم پزشکی چین داوطلبانه در شهر ووهان مانده است. به گزارش «ایسنا» چانک هوا در یک توییت نوشت: یک شهروند ایرانی برای ارائه خدمات تهیه و آماده‌سازی قهوه و ارسال به تیم پزشکی داوطلبانه در شهر ووهان ماند و حاضر به بازگشت به ایران نشد.