سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ادامه داد: «آمریکا بداند با فشار حداکثری، نه‌تنها به عقب رانده نمی‌شویم بلکه سیلی‌های سخت‌تری بر صورت آن خواهیم نواخت.»

شکارچی با بیان اینکه نظام سلطه پس از پیروزی انقلاب، هرسال صدها توطئه را برای از پا درآوردن انقلاب نوپای مردم ایران اجرا کرد، گفت: «با این حال، انقلاب هر روز تنومندتر از سال‌های قبل در مقابل دشمن عرض اندام می‌کند. امروز مشهود است که نظام اسلامی در چه جایگاهی قرار دارد و نظام سلطه در کجا قرار دارد. هر روز به شکوه و عظمت انقلاب افزوده می‌شود و افول مستکبرین نزدیک‌تر می‌شود.»

شکارچی با بیان اینکه در دهه اول انقلاب، هجمه‌های زیادی به انقلاب شد، گفت: «هرچه دشمنی بیشتر شد سیلی‌های محکم‌تری دریافت کرد.» شکارچی با بیان اینکه نگاه ما دیگر تدافعی نیست و سیلی‌های ما تهاجمی خواهد بود، تصریح کرد: «شواهد نشان می‌دهد مستضعفین عالم به ید واحده‌ای برای مقابله با آمریکا، انگلیس و هواداران آنها ازجمله منافقین خبیث و نیز کسانی که به دشمن لبخند می‌زنند تبدیل شده‌اند.»

وی خطاب به مسوولان گفت: «به ملت بپیوندید و در عمل با خانواده شهدا و ایثارگران باشید. شهادت سردارسلیمانی برای ما سخت بود اما برکت این شهادت این بود که هیبت آمریکا شکسته شد.» وی با بیان اینکه برای اولین بار سیلی نواخته شده بر صورت آمریکا به‌صورت رسمی از سوی ایران اعلام شد، گفت: «آمریکا بداند با فشار حداکثری، نه‌تنها به عقب رانده نمی‌شویم بلکه سیلی‌های سخت‌تری بر صورت آن خواهیم نواخت. دشمن نفهمیده است که آسیب مکتب شهید سلیمانی برای آنها بیشتر از خود شهید سلیمانی است.»

شکارچی با بیان اینکه ما به استقبال شهادت می‌رویم و هر شب برای شهادت دست به دعا برمی‌داریم، گفت: «بهترین نوع شهادت را روبه‌رو شدن با یگان‌های آمریکا و اسرائیل می‌دانیم.»

شکارچی با بیان اینکه شهید سلیمانی دشمن را ناامید کرد، تصریح کرد: «امید دادن به دشمن خیانت به خون شهید سلیمانی است. دستاوردهای شهدا را تضعیف نکنیم و آگاهانه یا نا آگاهانه آب به آسیاب دشمن نریزیم.»

وی ایران را تنها کشور مستقل جهان نامید و گفت: «باید به این ملت و جوانان اعتماد کرد و برای حل مشکلات، نگاه را از خارج به داخل معطوف کرد. امروز به مجلسی انقلابی و مجاهد با روحیه شهید سلیمانی و پیرو مکتب شهید سلیمانی احتیاج داریم.»