بر اساس گزارش «ایسنا» شکرالله حسن‌بیگی با تاکید بر اینکه از روز اول اسفند هرگونه تبلیغات ممنوع است، تاکید کرد: تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی ممنوع است و توسط دستگاه‌های مربوطه رصد می‌شود و با متخلفان حتما برخورد قانونی خواهد شد. با رئیس پیشگیری از تخلفات انتخاباتی مکاتبه داشته‌ایم و با دستور وی، پلیس فتا به تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی رسیدگی می‌کند. او افزود: در فضای مجازی شاهد تبلیغات زودرس بوده و برخی لیست‌ها ارائه شده که افراد ردصلاحیت شده در این لیست‌ها حضور دارند. اگر گروه‌هایی که این لیست‌ها به اسم آنها منتشر می‌شود، این لیست‌ها را قبول ندارند اعلام کنند، زیرا انتشار این لیست‌ها در مقطع فعلی تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.

حسن بیگی در ادامه با اعلام اینکه در استان تهران ۶۶۵۹ شعبه اخذ رأی و ۱۳۳۱۸صندوق اخذ رأی برای دو انتخابات مجلس و میان دوره‌ای خبرگان وجود دارد، در نشست خبری دیروز اظهار کرد: ۳۸۷۹نفر در استان تهران ثبت نام کرده بودند که هیات‌های اجرایی صلاحیت ۳۶۱۱نفر را تایید کرد. ردصلاحیت‌ها هم به دلیل نقص مدارک یا پاسخ مراجع چهارگانه بوده است. اما در هیات‌های نظارت، ۱۲۶۹نفر تایید و ۲۴۹۵نفر ردصلاحیت شدند یا عدم احراز خوردند. آنها اعتراض کرده بودند که هیات‌های نظارت فرصت داشتند تا شامگاه جمعه پاسخ اعتراض‌ها را بدهند، اما تاکنون این لیست به استانداری اعلام نشد.حسن بیگی افزود: برای انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری، ۱۴۴نفر ثبت نام کرده بودند که ۷۰نفر انصراف داده، ۵۸نفر ردصلاحیت شدند و ۱۶نفر هم تایید صلاحیت شدند که برای سه کرسی استان رقابت خواهند داشت.

فرصت سه روزه برای نامزدهای ردصلاحیت شده

در خبری دیگر، شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد داوطلبانی که احراز صلاحیت نشدند برای شکایت ۳ روز فرصت دارند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، شورای نگهبان در این اطلاعیه زمان، مکان و نحوه ارائه شکایت آن عده از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را که صلاحیت‌شان از سوی شورای نگهبان مورد تأیید قرار نگرفته اعلام کرد. داوطلبان مزبور می‌توانند ظرف مدت ۳ روز تا تاریخ ۱۴/ ۱۱/ ۹۸ از ساعت ۸ الی ۱۶ به دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان‌ها مراجعه کنند.

خبر دیگر از انتخابات دوم اسفند آنکه حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران اعلام کرد که کوچک ترین نگرانی امنیتی برای برگزاری این انتخابات در استان تهران وجود ندارد. به گزارش «ایسنا» گودرزی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات انجام شده برای تامین امنیت انتخابات در استان تهران، اظهار کرد: ما در ستاد امنیت انتخابات استان، خواستیم تا طرح‌های امنیتی در استان تهیه شود؛‌ در این طرح‌ها هم فرصت‌ها را دیده‌ایم و هم تهدیدها را و این طرح‌ها را در شورای تامین استان تصویب کرده‌ایم.