واعظی ادامه داد: ما مشکلی با رئیس صدا و سیما نداریم و روابط بسیار خوبی وجود دارد. مجموعه عظیمی از کارکنان این سازمان در سراسر کشور زحمت می‌کشند و دولت آنها را از خود دانسته و خود را هم از آنها می‌داند و هیچ مشکلی هم با آنها ندارد. اما متاسفانه تعداد اندکی از افراد سیاسی در ۱۵ سال گذشته پست‌های کلیدی را در اختیار گرفته و با این جایگاه به‌عنوان یک حزب برخورد می‌کنند. دولت معتقد است نباید صداوسیما توسط آن گروه محدود جناحی اداره شود.رئیس دفتر رئیس‌جمهوری افزود: صدا و سیما یک رسانه ملی بوده و متعلق به کل کشور و نظام است و معتقدیم همان‌گونه که برای قوا و نهادهای دیگر بسته خبری تدارک می‌بینند در مورد دولت هم همان‌گونه عمل کنند. برای مثال پوشش خبری وزیر دولت که دو روز در هرمزگان از تمام جاهای سیل‌زده بازدید کرده در مقایسه به نهادها و افراد دیگری که مثلا در حال غذا دادن به سیل‌زده‌ها هستند یکسان نیست برای دومی ۳ دقیقه زمان اختصاص داده می‌شود در حالی که برای اولی تنها ۱۰ ثانیه! او تاکید کرد: این به معنی اختلاف میان ما و صدا و سیما نیست و این انتقادات باید به نوعی مورد توجه قرار گیرد.

حمایت از برجام دلیل رد صلاحیت

واعظی در پاسخ به سوالی درباره انتخابات مجلس و موضوع ردصلاحیت‌ها گفت: اگر ردصلاحیت‌ها براساس قانون باشد و کسی تخلف اخلاقی، اقتصادی و هر موضوع دیگری که قانون مشخص کرده، انجام داده باشد، دولت به هیچ وجه راجع به آن ردصلاحیت‌ها مطلبی ندارد.رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ادامه داد: گزارش‌هایی که ما درباره ردصلاحیت‌ها چه درباره افرادی که اکنون در مجلس حضور دارند و چه کسانی که حضور ندارند، دریافت می‌کنیم، این است که به آنها گفته شده که به‌طور مثال شما از برجام حمایت کردید، یا از دولت طرفداری کرده‌اید و مسائلی را در پرونده آنها قرار داده‌اند که مسائل تفکر و اندیشه است.واعظی گفت: اکثر نامزدهایی که از حزب اعتدال و توسعه برای انتخابات ثبت‌نام کرده بودند به واسطه ‌این که طرفدار دولت هستند رد صلاحیت شده‌اند.

تکذیب درخواست دولت برای بستن اینستاگرام

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی درباره ادعای وحید یامین‌پور مبنی بر درخواست دولت ایران بر بسته شدن صفحه اینستاگرام وی اظهار کرد: این حرف کذب محض است. باتوجه به اقداماتی که این آقا و دوستانش در زمان دولت قبل انجام می‌دادند هنوز در توهم هستند. نه در دوران محمد جواد آذری جهرمی در وزارت ارتباطات و نه در دوران من هرگز چنین اقدامی صورت نگرفته است. ضمن اینکه رئیس‌جمهوری نیز به شدت با این اقدام مخالف است.واعظی افزود: این قضیه کاملا برعکس است و ما تحت فشار هستیم. فشار بیش از حدی که از سوی گروه‌های خاصی که خودتان بهتر می‌دانید چه کسانی هستند روی ما وارد می‌شود. این است که شما چرا این اقدامات را انجام نمی‌دهید. بنابراین اقدام آن فردی که شما از وی نام می‌برید در واقع فرار رو به جلو است.