نامه انتقادی وزیر کشور به سخنگوی شورای نگهبان

در خبری دیگر، توییت روز چهارشنبه سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به سخنان رئیس‌جمهوری، انتقاد وزیر کشور را به دنبال داشت. عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نامه‌ای خطاب به کدخدایی نوشت: توییت جنابعالی درخصوص صحبت‌های رئیس‌جمهور محترم در جلسه هیات دولت را مشاهده کردم، ادبیات و واژه‌های به کار رفته در این متن در شأن رئیس‌جمهور قانونی و منتخب مردم و جنابعالی به‌عنوان یک حقوقدان باتجربه نیست.

وزیر کشور ادامه داد: با توجه به حضورم در جلسه دولت؛ فضای حاکم بر صحبت‌های ریاست محترم جمهور انقلابی، دلسوزانه و از سر خیرخواهی در جهت تقویت وحدت، انسجام، همگرایی و همدلی ایجاد شده پس از شهادت سردار اسلام سپهبد سلیمانی بود. در این راستا با شمردن عواملی که می‌تواند خدشه به این وحدت وارد کند، از موضوع انتخابات به‌عنوان یک امر مهم و سرنوشت‌ساز نام بردند؛ در بیان موضوع نیز از واژه‌هایی چون «خواهش می‌کنم»، «دقت شود» و... استفاده کردند، لذا در بیان نه قصد جنجال و حاشیه‌سازی داشتند و نه اقدام ضد ملی!

رحمانی‌فضلی افزود: انتظار می‌رود شورای محترم نگهبان و شخص جنابعالی به‌عنوان فرد موثر و فعال درخصوص انتخابات، صحبت‌های دلسوزانه و مشفقانه و قانونی رئیس‌جمهور را با نظر حسن و وسع در چارچوب قانون و تحقق ارکان چهارگانه (مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت) در انتخابات پیش رو تلقی کنید.از سوی دیگر، روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهوری نیز با انتشار یک بیانیه به توییت کدخدایی پاسخ داد.

به گزارش «ایرنا» در بخشی از این بیانیه آمده است: متاسفانه سخنگوی شورای نگهبان در واکنشی کاملا شتاب‌زده و نسنجیده که حکایت از سیاست و رویکرد وی نسبت به انتخابات دارد و با شخصی کردن یک موضوع ملی، این دعوت رئیس‌جمهور را که زمینه‌سازی در راستای وحدت و انسجام ملی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه بوده، ضد ملی خوانده و با به‌کار بردن ادبیات و کلماتی سخیف، نسبت به سخنان رئیس‌جمهور اعلام موضع کرده است. امیدواریم اظهارات این سخنگو صرفا بازگو‌کننده نظرات شخصی وی و نه نظر و دیدگاه رسمی نهاد مقدس شورای نگهبان باشد.»

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به سخنان روز چهارشنبه روحانی در توییتر خود نوشته بود: «جنجال برای تایید افراد فاقد صلاحیت تازگی ندارد، اما پیشگامی رئیس‌جمهوری در این پروژه ضدملی تاسف‌بار است. البته نمی‌دانستیم عدم تایید بستگان به معنی حذف جناح‌های دیگر است!»