به گزارش «ایسنا»‌ در متن پیام تسلیت حسن روحانی به این شرح است:همچنین تاکید شده که اکنون لازم است، همه دستگاه‌های مسوول، به‌ویژه وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور ضمن بررسی علل وقوع این حادثه، نسبت به نحوه‌ جبران خسارت‌های جانی و مالی وارده، اقدامات لازم را به عمل آورند.

دستور رئیس قوه‌قضائیه برای اقدامات قضایی

همچنین سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه‌قضائیه طی دستوری به رئیس کل دادگستری مازندران، ضمن اعلام تسلیت به بازماندگان و عیادت و پیگیری درمان مصدومان این حادثه، ابراز امیدواری کرد هرچه سریع‌تر علل و عوامل بروز سانحه واژگونی اتوبوس مسافربری تهران-گنبد شناسایی شده و در اقدامات قضایی مربوط به آن تسریع صورت گیرد.

علت واژگونی اتوبوس

در خبری دیگر از این سانحه دردناک، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نقص فنی ترمز را عامل اصلی واژگونی اتوبوس در جاده فیروزکوه عنوان کرد. به گزارش «ایرنا» مهران قربانی توضیح داد: بررسی شواهد، اظهارات شاهدان و مستندات در دسترس، بیانگر آن است که بروز نقص فنی در ترمز و در نهایت کنترل نکردن وسیله نقلیه توسط راننده منجر به سقوط در دره و واژگونی اتوبوس شده است. او در عین حال گفت که نظر نهایی طبق مقررات، توسط همکاران پلیس راه کشور با بررسی همه جوانب اعلام خواهد شد.

این اتوبوس ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه چهارشنبه (۱۸ دی‌ماه) از پایانه شرق تهران به مقصد استان گلستان-شهر کلاله عازم شد که ساعت ۲ و ۳۵ دقیقه بامداد روز پنج‌شنبه (۱۹ دی‌ماه) واژگون شد.

مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان تعداد جان‌باختگان این حادثه را ۲۰ نفر اعلام کرد و گفت که بیشتر آنها گلستانی هستند. میقاتی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم توضیح داد که متاسفانه ۱۹ نفر به همراه یک جنین جان باختند و ۲۴ نفر نیز مصدوم هستند. او ادامه داد: دو نفر از مصدومان این حادثه که در بیمارستان شهدای زیرآب بستری بودند بعد از اقدامات درمانی ترخیص شدند و چند مصدوم دیگر نیز قرار است به بیمارستان‌های استان گلستان انتقال داده شوند.