دیدار با معاون پادشاه عمان

وزیر امورخارجه بعدازظهر روز سه‌شنبه با فهدبن‌محمود، معاون پادشاه عمان نیز دیدار کرد. به گزارش اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امورخارجه، طرفین در این دیدار درخصوص روابط دوجانبه و مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند. وی دوشنبه شب نیز با جمعی از ایرانیان و فعالان اقتصادی مقیم عمان شامگاه دیدار کرد و به تبادل‌نظر پرداخت. همچنین به گزارش «ایسنا» محمدجواد ظریف و سرلشکر النعمانی وزیر دفتر سلطان قابوس ظهر روز گذشته در مسقط دیدار و درخصوص توسعه و تعمیق روابط دوستانه و برادرانه ایران و عمان گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

دیدار سخنگوی انصارالله یمن با ظریف

از سوی دیگر سخنگوی جنبش انصارالله یمن صبح امروز در عمان با وزیر امورخارجه کشورمان دیدار کرد. به گزارش «ایسنا» محمد عبدالسلام، در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه درباره آخرین تحولات سیاسی و میدانی در یمن گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد. روز گذشته محمدجواد ظریف و «سابرامانیام جایشکانکار» وزرای امورخارجه ایران و هندوستان که هر دو در مسقط حضور دارند، در ضیافت ناهار «یوسف بن‌علوی» همتای عمانی خود شرکت کردند.

ظریف: در کنار سلطنت عمان می‌مانیم

 وزیر امورخارجه که در مسقط به‌سر می‌برد روز گذشته درحساب کاربری خود در توییتر نوشت: «دو کشور همسایه ایران و عمان از گذشته تا به‌حال پیوسته روابط بسیار گرمی باهم داشته‌اند، در کنار سلطنت عمان می‌مانیم؛ حکومتی مستحکم و ملتی قدرتمند.» ظریف ادامه داد: «برای گفت‌وگو و مشورت با مقام‌های عالی‌رتبه سلطنت عمان درخصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، از مسقط دیدن کردم.» وزیر امور خارجه با یادآوری اینکه ایران و عمان از گذشته تا به‌حال پیوسته دو کشور همسایه‌ای بوده‌اند که روابط بسیار گرمی با هم داشته‌اند، تاکید کرد: «در کنار سلطنت عمان می‌مانیم. حکومتی مستحکم و ملتی قدرتمند.»