اولویت اولمان کارآیی و تجربه کافی افراد بود، اگر مدیر جوانی در آن مجموعه دانشگاهی وجود داشته باشد و دارای ملاک‌های لازم هم باشد ما آن فرد را با رویکرد جوان‌گرایی انتخاب خواهیم کرد. در دو سال گذشته تلاش شد در انتخاب روسای دانشگاه‌ها جوان‌گرایی ملاک باشد. از طرف دیگر جایگاه علمی و سابقه خدمت و در دانشگاه‌های بزرگ پیشکسوتی اعضای هیات علمی برای انتخاب مدیران ضروری به شمار می‌آید.

به گفته غلامی انتخاب‌ مدیران در دانشگاه‌های جوان با ملاک توانایی و ظرفیت آنها برای پیگیری و توسعه فیزیکی و زیرساختی آن دانشگاه انجام می‌شود و تلاش شده کسانی مدیر شوند که بتوانند شرایط را برای توسعه بهتر و ارتقای آن مرکز آموزش عالی فراهم کند. وزیر علوم در بخش دیگری از صحبت‌هایش در واکنش به اظهارات مقصودی مبنی بر اینکه رئیس و معاون دانشگاهی به دلیل فساد بازداشت شده است، گفت: انتخاب و انتصاب مدیران بر اساس شرایط موجود آنها صورت می‌گیرد. قطعا قبل از این روند رخ دادن تخلفات اداری قابل پیش‌بینی نیست. ما از تخلف یک مدیر دفاع نمی‌کنیم. اگر گزارشی از تخلف به ما برسد آن را مورد رسیدگی قرار می‌دهیم.

همچنین وزیر علوم و تحقیقات در پاسخ به سوال پروانه سلحشوری درخصوص علت تبعیض در جذب فارغ‌التحصیلان زن به‌عنوان هیات علمی بیان کرد: در جمهوری اسلامی همواره تلاش کردیم تا حقوق بانوان در حوزه‌های اجتماعی حفظ شود. در حوزه آموزش عالی نیز امروز خوشبختانه از جمعیت ۵/ ۳ میلیونی دانشجویی قریب به ۵۲ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند. در حوزه تحصیلات عالی نیز فرصت خوبی در اختیار بانوان بوده و حضور گسترده‌ای دارند.

او در ادامه گفت: از جمعیت دانشجویی در حوزه کارشناسی حدود ۴۶ درصد بانوان و در حوزه دکتری نیز ۴۴ درصد را بانوان شامل می‌شوند. از دوره بعد از انقلاب جمعیت دانشجویی و به ویژه بانوان رو به افزایش است و به مراتب پس از فارغ‌التحصیلی نیز بانوان در مدارس مختلف مشغول به کار شدند. به گفته وزیر علوم،‌ بر اساس آمار در سال ۸۸، ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از اعضای هیات علمی را بانوان تشکیل می‌دهند. در سال ۹۲ این آمار به ۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است و در بهمن سال ۹۷ این آمار به ۱۲ هزار نفر افزایش یافته است. از ابتدای سال ۹۸ تا به حال نیز حدود ۹۰۰ نفر هیات علمی جذب شده که ۳۰۳ نفر از آنها خانم بودند.

غلامی در ادامه با تاکید بر اینکه مسیر جذب اعضای هیات علمی بر اساس ضوابط است، بیان کرد:‌ اعضای هیات علمی بر اساس ضوابط و در چارچوب مشخص انتخاب می‌شود و خدای نکرده تبعیضی در این زمینه صورت نمی‌گیرد. بر اساس آمارها تا پایان سال ۹۷ تعداد کل اعضای هیات علمی دانشگاه‌های دولتی ۲۷ هزار و ۹۰۹ نفر است که ۵ هزار و ۸۴۷ نفر از آن را بانوان تشکیل می‌دهد. این نشان می‌دهد که ۳۱ درصد از اعضای هیات علمی در دانشگاه‌های دولتی بانوان هستند.