به گزارش خانه ملت، سیدحسین نقوی‌حسینی در توضیح این نشست تصریح کرد: سردار نقدی با اشاره به بودجه سپاه و بسیج در جدول ۲۲ گفت که چرا اعتبارات ما در جدول متزلزل قرار می‌گیرد؟ لذا اولین درخواست ما اصلاح جایگاه سپاه و بسیج در جدول است سپس انتظار داریم در تخصیص اعتبارات تورم و برنامه‌های پیش رو دیده شود. به گفته نقوی حسینی، سردار نقدی همچنین یکی دیگر از خواسته‌های سپاه را تسویه حساب کامل با قرارگاه خاتم‌الانبیا و پرداخت طلب‌های قرارگاه از سوی دولت خواند و گفت که قرارگاه به شدت نیازمند مطالبات خود است.

اصلاح نحوه معرفی وزرا از سوی دولت

در خبری دیگر از پارلمان، نمایندگان در جلسه علنی دیروز با اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، نحوه معرفی وزرا از سوی دولت به صحن علنی را اصلاح کردند. بر اساس مصوبه مجلس، رئیس‌جمهور موظف است حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از انجام مراسم تحلیف یا سقوط دولت، یا تغییر نیمی از وزرا از ابتدای شروع به‌کار دولت، ضمن تقدیم برنامه کلی، اسامی وزرای پیشنهادی وزارتخانه‌ها را که دارای تجربه و تخصص مرتبط هستند به همراه شرح حال، برنامه‌ها، سوابق و سمت‌های علمی و اجرایی و سایر امتیازات قابل استناد، به مجلس تسلیم کند. رئیس مجلس مکلف است نامه معرفی هیأت‌وزیران و ضمائم آن را در اولین جلسه علنی اعلام وصول و قرائت کند، سپس معرفی‌نامه و مستندات را برای بررسی به کمیسیون یا کمیسیون‌های تخصصی مرتبط ارجاع دهد.

طرح ممنوعیت شلیک مستقیم به کولبران

در خبری دیگر از مجلس، رسول خضری نماینده پیرانشهر در مجلس گفت که طرح ممنوعیت شلیک مستقیم به کولبران که به‌صورت دو فوریتی مطرح شده هفته آینده در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.