مجید انصاری درحالی به خبر دیدار مذکور واکنش نشان داده است که روز جمعه هادی طحان نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان در یادداشتی اینستاگرامی از دیدار محمدرضا عارف، مجید انصاری و صادق خرازی در روزهای اخیر با اعضای حقوقدان شورای نگهبان خبر داده بود.این خبر از آن جهت مهم بود که با پایان ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس و آغاز بررسی صلاحیت‌ها درشورای نگهبان بحث احتمال ردصلاحیت اصلاح‌طلبان داوطلب در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این روزها درعالم سیاست داغ است.به دنبال انتشار خبر این دیدار بود که عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ماجرای رفت و آمد نمایندگان احزاب به شورای نگهبان را تشریح کرد. کدخدایی روز شنبه۲۳ آذرماه درباره این موضوع گفت: ما در شورای نگهبان باید پاسخگو باشیم و افراد، نمایندگان احزاب و گروه‌ها از گذشته به شورای نگهبان رفت و آمد دارند، سوال‌هایی دارند و ما باید به آنها توضیح دهیم و پاسخگو باشیم و از حضورشان استقبال می‌کنیم.به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی شورای نگهبان افزود: در هر بخشی از کار حاضر هستیم که توضیح لازم را هم به داوطلبان و هم نمایندگان احزاب و گروه‌ها ارائه دهیم، البته نشست‌هایی نیز برگزار شده که متعارف است و در اخبار هم مطرح می‌شود و بیشتر برای توضیح عملکرد شورای نگهبان بوده است.پیش ازاین هم سخنگوی شورای نگهبان از گفت‌وگو با چهره‌های سیاسی در رابطه با ابهامات انتخابات به ویژه چهره‌های اصلاح‌طلب خبر داده و گفته بود «جلساتی برگزار می‌شود که ما آنها را خبری نکرده‌ایم و لازم هم نیست خبری شود.»البته تنها اعضای شورای نگهبان نیستند که از دیدار چهره‌های اصلاح طلب با اعضای این شورا خبرداده‌اند. مرداد سال جاری نیز محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‎طلب و عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‎طلبان درگفت‌وگو با ایرناپلاس گفته بود: «بنده چند جلسه با آقای کدخدایی در محل شورای نگهبان داشتم که پروسه انتخاباتی را برای انتخابات آینده بررسی کردیم.» او همچنین خبرداده بود که درباره فرآیند نظارت شورای نگهبان در انتخابات آینده با سخنگو، تعدادی از فقهای این شورا و رابط شورای نگهبان و بیت رهبری جلسه داشته‎است.

با این حال روز گذشته مجید انصاری درگفت‌وگو با خبرآنلاین اعلام کرد که محور گفت‌وگوهای اخیرشان با شورای نگهبان مبحث ردصلاحیت‌ها نبوده و قرارهم نیست درباره اصلاح‌طلبان بحث کند. این درحالی است که انصاری که سابقه معاونت پارلمانی رئیس‌جمهوری را در دو دولت اصلاحات و حسن روحانی درکارنامه خود دارد، نیز این دوره کاندیدای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شده است. به هر حال این چهره سیاسی اصلاح‌طلب درباره طرح موضوع ردصلاحیت‌ها با شورای نگهبان گفت: اصلا درباره ردصلاحیت‌ها بحثی نشد و در آینده هم اصلا قرار نیست من درباره تایید صلاحیت‌ها یا ردصلاحیت‌های افراد بحث کنم و می‌خواهم درباره شیوه کار مباحثی را مطرح کنم و قرار نیست درباره اصلاح‌طلبان بحث کنم.

او با بیان اینکه موضوع بحث او کلی است و قرار نیست مصداقی باشد، گفت: بحث من از اول هم کلی بود و من درخواست کرده بودم که با شورای نگهبان جلسه‌ای بگذاریم و درباره شیوه کار و روندهای رسیدگی و مسائلی که می‌تواند به بهبود وضع مجلس کمک کند، صحبت کنیم نه موضوع ردصلاحیت‌ها. انصاری درباره استقبال شورای نگهبان از نظراتش هم گفت: دوستان شورای نگهبان که استقبال کردند و دلیلش همین بود که برای طرح این موضوعات وقت تعیین کردند، اما متاسفانه در آن جلسه وقت نبود و ان‌شاءالله در جلسه بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت.وی افزود: من چند سال پیش هم که معاون پارلمانی دولت یازدهم بودم، بخشی از این مطالب را در جلسه با آیت‌الله جنتی مفصل مطرح کردم و این مطالب هم در همان راستا است.

جزئیات جلسه با شورای نگهبان

او در بخش دیگری از سخنانش درباره جزئیات جلسه با شورای نگهبان گفت: آقای کدخدایی درخواست کرده بودند که جلسه‌ای با اعضای شورای نگهبان داشته باشیم، من هم جمع‌بندی‌های خودم را که طی یک مدت طولانی از جمله زمان حضورم به‌عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، درباره آسیب‌شناسی مجلس و مشکلاتی که درباره مجلس وجود دارد، می‌خواستم ارائه کنم که بعضی از این موارد می‌توانست در روند بررسی و تایید صلاحیت‌ها موثر باشد. به گزارش خبرآنلاین، این عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: گزارش من یک گزارش تفصیلی بود که شامل اشکالات به وجود آمده در ادوار مختلف مجلس و کاهش اثرگذاری قوه مقننه و نمایندگان مجلس است که در آن به بررسی علل و عوامل آن پرداخته‌ام و دسته‌بندی‌هایی داشته‌ام و یک بخشی از آن مربوط به شورای نگهبان است. انصاری درباره اینکه آیا قرار است این جلسات ادامه‌دار باشد، گفت: جلساتی که در کار نیست. آن جلسه‌ای که من رفته بودم به‌طور کامل تشکیل نشد و من می‌خواستم که همه اعضای شورا در جلسه حضور داشته باشند و چون به تدریج آمدند ما مباحث دیگری را مطرح کردیم.