همچنین سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان یزد گفت: با کمک مردم عزیز و شریف، تعداد قابل توجهی از عوامل اصلی آشوب‌های اخیر دستگیر شده‌اند و تعدادی هم شناسایی و تحت تعقیب هستند که ان‌شاءالله به‌زودی دستگیر خواهند شد. عباس رضایی استاندار اصفهان هم گفت: آرامش به جای جای استان عزیز اصفهان بازگشته و شرایط امنیتی بسیار مطلوب حاکم است. همچنین به گزارش «ایسنا» سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه با اخلالگران برخورد می‌شود، گفت: اکثر لیدرها دستگیر شده و بسیاری نیز شناسایی شده‌اند.

حجم تخریب

آن‌طور که گزارش‌ها حکایت می‌کنند، از آغاز شروع اعتراضات، حدود ۸۰ فروشگاه زنجیره‌ای در مناطق مختلف کشور بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب و به آتش کشیده شدند. به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فارس، اغلب این فروشگاه‌ها در شهر‌های اطراف تهران قرار دارند؛ از جمله مارلیک (جنوب کرج)، پرند، شهریار، رباط‌کریم، فردیس(کرج)، ملارد، شهرقدس، ورامین و حسن‌آباد (ری). یک فروشگاه زنجیره‌ای هم در شرق تهران دچار آسیب و خسارت مالی شدیدی شده و چند فروشگاه زنجیره‌ای هم در اصفهان، سرآسیاب البرز، بعثت سنندج و دولت‌آباد کرمانشاه تخریب و به آتش کشیده شده‌اند. آشوبگران یا در ابتدا اجناس موجود در فروشگاه‌ها را غارت و تخلیه کرده و سپس فروشگاه را آتش زده‌اند یا فروشگاه‌ها را با اجناس موجود به‌طور کامل آتش زده و تخریب کرده‌اند. براساس برآورد‌های اولیه خسارت مالی ناشی از تخریب به فروشگاه‌های زنجیره‌های حدود ۱۷۰ میلیارد تومان است. ازسوی دیگر رئیس حوزه‌های علمیه استان فارس اعلام کرد: به چهار مدرسه علمیه در استان فارس در جریان ناآرامی‌های اخیر تعرض شد که از این میان، یکی از مدرسه‌ها در شهر شیراز به‌صورت کامل از بین رفت. به گزارش انتخاب، محمد استوار میمندی گفت: از میان شهرستان‌ها، حوزه علمیه شهرستان کازرون آسیب دیده است. سه خودرو، هشت موتورسیکلت و چندین دوچرخه در این حمله در آتش سوخته است؛ همچنین ۶ رایانه به‌طور کامل شکسته است. وی افزود: شدت تخریب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیش از همه این مدارس بوده است. درهمین ارتباط کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت درگفت‌وگو با «ایرنا» گفت: حداقل ۱۲۴ دستگاه آمبولانس و خودروی پشتیبانی و عملیاتی از سوی اخلالگران آسیب کلی و جدی دیده‌ به نحوی که تعداد زیادی به کلی از چرخه عملیات خارج شده‌ است. وی ادامه داد: برآوردهای اولیه از خسارت ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومانی به شبکه اورژانس و فوریت‌های پزشکی حکایت دارد. همچنین عکس‌های منتشر شده تخریب گسترده در برخی از مناطق اسلامشهر و شهر قدس را نشان می‌دهد.

بازداشت‌ها

در همین حال آن‌طور که خبرگزاری فارس گزارش داده است، شامگاه یکشنبه یک تیم هفت نفره که به وسیله یک خودروی نیسان آبی در جنوب تهران تردد و اقدام به تخریب اموال عمومی ازجمله بانک‌ها می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند. ازسوی دیگر به گزارش تابناک تعدادی از لیدر‌هایی که در هدایت و خرابکاری اشرار در استان البرز نقش موثری داشته‌اند، تابعیت آلمانی، ترکیه‌ای و افغانستانی دارند و تجهیزات ویژه خرابکاری از آنها کشف و ضبط شده است. در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا اعلام کرد در اغتشاشات اخیر حدود ۳۰ نفر در برخورد رودررو با نیروی انتظامی و بسیج دستگیر شدند. وی دریک نشست خبری افزود: طی عملیاتی که از دیروز شروع شده است عوامل اغتشاشگر دیگر نیز توسط سیستم اطلاعات شناسایی می‌شوند. سردار عابدین‌خرم در نشست خبری اظهار کرد: حدود ۱۵ نفر از افراد نیروی انتظامی و بسیج در این حوادث مصدوم شده‌اند، اما قطعا تعداد مصدومان مردم عادی کمتر از ۱۵ نفر است چراکه نخواستیم خشونتی علیه مردم معترض نشان دهیم.

هیچ حزبی تقاضای تجمع نکرده است

در خبری دیگر حمید ملانوری، دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی با بیان اینکه براساس ماده ۱۳ قانون، احزاب می‌توانند از این کمیسیون تقاضای راهپیمایی داشته باشند، گفت: تاکنون هیچ حزب و گروهی تقاضای راهپیمایی و تجمع نداده است. همزمان لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: همه قوای سه‌گانه باید تلاش کنند شرایط انجام اعتراض‌ها در یک چارچوب مدنی فراهم شود. مدل اعتراض مدنی را باید متخصصان علوم اجتماعی و حقوق طراحی کنند.