رئیسی در دیدار اعضای فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر برخورد دستگاه قضایی با مفسدان در کنار برخورد با فساد، از نمایندگان مجلس خواست که در جهت اصلاح ساختارهای فسادزا اقدام کنند و تاکید کرد: ما مبارزه با فساد را امری مقطعی نمی‌دانیم بلکه این یک فرآیند مستمر است.  رئیس قوه‌قضائیه درباره روند مبارزه با فساد نیز با بیان اینکه برخی اقدامات داشت به اعتماد مردم ضربه می‌زد، این موضوع را دغدغه جدی خود از زمان تصدی ریاست قوه‌قضائیه عنوان کرد و افزود: متاسفانه اجماع مرکبی ایجاد شده بود مبنی بر اینکه مسوولان یا دست کم اغلب آنان فسادهایی دارند. بر همین مبنا اقدام قاطعانه و عبرت‌آموز را در دستور کار قرار دادیم تا اولا نسبت به پرونده‌هایی که دغدغه مردم بود، رسیدگی شود و ثانیا نتایج این رسیدگی‌ها به اطلاع مردم برسد. رئیسی افزود: موضوع فساد برای ما امری فراجناحی و فراقوه‌ای است. اراده محکم نظام نیز بر برخورد با فساد است و برخورد حرفه‌ای، حقوقی، مستمر و مستدام خواهیم داشت. برایمان فساد کوچک و بزرگ فرقی ندارد زیرا باید نظام اداری ما سالم و کارآمد باشد.

رئیسی در ادامه، تصویب و اجرای آیین نامه قانون رسیدگی به دارایی‌های مسوولان را در جهت صیانت از آبروی مدیران کشور دانست و درباره دستورالعمل «کرامت» نیز گفت: برای پیگیری اجرای این دستورالعمل مصمم هستیم و بی تردید آثار آن برای مردم و ارباب رجوع کاملا ظاهر خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت اطلاع رسانی درخصوص میزان اموال برگشت داده شده به بیت المال تاکید کرد و با اشاره به اطلاع رسانی‌های سخنگوی دستگاه قضایی در این زمینه گفت: بنای ما این است که علاوه بر برخورد با فاسد، میزان مالی که به بیت المال استرداد می‌شود حتما به اطلاع مردم برسد. رئیس قوه‌قضائیه تاکید کرد: ما معتقدیم «حیف» بیت المال همانند «میل» بیت المال باید مورد رسیدگی قرار گیرد زیرا خسارت برخی حیف‌ها و ترک فعل‌ها از برخی میل‌ها و فعل‌ها بیشتر است. گاه یک غفلت بیشتر از یک اقدام خسارت می‌زند.

او در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت قانونی، حقوقی، قضایی، مالی و تسهیلاتی از کارآفرینان و سرمایه گذاران، بر آمادگی دستگاه قضایی برای حمایت قضایی از کارآفرینی و رونق تولید تاکید کرد و گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که از همه مدیران شجاع و جسوری که در جهت دور زدن تحریم‌ها، رونق تولید و باز کردن گره‌ها گام برمی دارند حمایت قاطع خواهیم کرد و هیچ مدیری نباید ترس و واهمه از انجام کار را به‌عنوان توجیه سستی خود مطرح کند.