وی توضیح داد: اگر آن مرد ملائت داشته باشد و مهریه را پرداخت نکند و به‌رغم توان مالی لجبازی کند حکومت می‌تواند ورود کند و از او مهریه را بگیرد.نوروزی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم کاری کنیم که مهریه به سمت نقدی شدن رود نه اینکه شاهد مهریه‌های ۵۰۰ یا هزار سکه باشیم، بنابراین اگر پشتوانه کیفری پرداخت مهریه برداشته شود مردم خود به خود به سمت نقدی شدن مهریه می‌روند. باید قانون‌گذاری طوری باشد که این اتفاق رخ دهد. وی با یادآوری اینکه «این طرح در کارگروه این کمیسیون تصویب شده است» گفت:‌ این طرح باید در کمیسیون حقوقی مورد بررسی قرار گیرد که در صورت تصویب، گزارش آن به صحن مجلس برای بررسی ارجاع خواهد شد.

هلال احمر از پرداخت مالیات معاف شد

درخبری دیگر ازمجلس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب استفساریه‌ای مقرر کردند که هلال احمر از پرداخت مالیات بر بودجه دولتی اختصاص‌یافته شده به این سازمان معاف است. مصوبه مجلس در صورت تایید نهایی شورای نگهبان اجرایی می‌شود.

اعلام وصول طرح ممنوعیت پخش اعترافات از رسانه‌ها

از سوی دیگر به گزارش «ایرنا» علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیات رئیسه مجلس از اعلام وصول طرح ممنوعیت ضبط و پخش اعترافات اشخاص از صدا و سیما و سایر رسانه‌های گروهی خبر داد.در همین ارتباط محمود صادقی عضو فراکسیون امید درگفت‌وگو با «ایسنا» گفت که هدف از طرح ممنوعیت ضبط و پخش اعترافات اشخاص از صدا و سیما و دیگر رسانه‌های گروهی جلوگیری از تکرار اتفاقاتی همچون پخش اعترافات متهمان پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای است. به گزارش «ایرنا» او همچنین در توییتی اعلام کرد: در صورت تصویب نهایی طرح ممنوعیت ضبط و پخش اعترافات متهمان، رسانه‌های پخش‌کننده اعترافات اشخاص به حبس از ۶ ماه تا سه سال محکوم می‌شوند.همچنین به گزارش «ایسنا» نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها موافقت کردند. درخبری دیگر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، طرح تشکیل استان مازندران غربی به مرکزیت شهرک نمک آبرود را اعلام وصول کرد.

رد طرح رفع انحصار زبان انگلیسی

ازسوی دیگر به گزارش خبرگزاری فارس، سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از رد طرح رفع انحصار زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور در این کمیسیون با اکثریت آرا خبر داد.