سوال از وزیر ارتباطات

ازسوی دیگر سوال از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص عدم نظارت و کنترل بر فضای مجازی کشور در حفاظت و حراست از اطلاعات مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی اعلام وصول شد.

احتمال منتفی شدن استیضاح اردکانیان

قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر از ارسال نامه‌ وزیر نیرو به مجلس با محتوای امکان‌ناپذیر بودن انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی خبر داد و گفت که احتمال منتفی شدن استیضاح وزیر نیرو وجود دارد.وی با اشاره به جلسه‌ای که با حضور تعدادی از متقاضیان استیضاح وزیر نیرو با کلانتری رئیس سازمان محیط زیست و اردکانیان وزیر نیرو برگزار شد، گفت: روزگذشته وزیر نیرو نامه‌ای به مجلس فرستاده، نامه‌ای ۴ صفحه‌ای که در آن نظر وزیر نیرو درخصوص انتقال آب بیان شده است و آقای اردکانیان در دو خط شفاف به مجلس نوشته که با شروط تعیین شده از سوی رئیس سازمان محیط زیست انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی امکان‌پذیر نیست و قابلیت اجرایی ندارد. وی افزود: اگر درجلسه‌ای که برگزار خواهد شد به این نتیجه برسیم که با توضیحات وزیر این پروژه انجام نمی‌شود احتمال این وجود دارد که از استیضاح کوتاه آمده و امضاها را پس بگیریم چون وقتی موضوع انتقال آب منتفی شود دیگر دلیلی برای استیضاح وجود ندارد.

ارجاع یک طرح به کمیسیون قضایی

درخبری دیگر از مجلس، طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین ‌دادرسی دیوان عدالت اداری با رای مجلس شورای اسلامی و برای بررسی بیشتر به کمیسیون قضایی ارجاع شد. به گزارش «ایسنا» رئیس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون قضایی خواست در اسرع وقت این طرح را بررسی و نتیجه را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند. همچنین استفساریه تبصره یک ماده ۱۳ قانون جامع مبارزه با دخانیات به کمیسیون شوراها ارجاع شد.

تصویب کلیات لایحه اصلاح موادی از قانون اصل ۴۴

همچنین به گزارش «ایسنا» نمایندگان مجلس درجلسه علنی دیروزخود، کلیات لایحه اصلاح مواد یک، ۷ و ۳۰ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را با ۱۶۳ رای موافق،۱۷ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند. این لایحه ۳۰ ماده دارد که به دنبال اصلاح برخی از موارد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است.

تصویب دو فوریت طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری

درخبری دیگر از مجلس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح «تقلیل مجازات حبس تعزیری» موافقت کردند. به گزارش «ایرنا» نمایندگان با ۱۸۰ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر با دو فوریت طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری موافقت کردند.

بررسی پذیرش‌ها در دانشگاه آزاد

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس مجلس به کمیسیون آموزش ماموریت داد تا با بررسی دقیق‌تر و نظارت بیشتر برای پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد از تکرار مشکلات به‌وجود آمده در این حوزه جلوگیری شود.